انگلیس در حال بررسی حمله به ایران!

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۰ کد : ۱۹۰۱۷۴۹ سرخط اخبار

در حالی که چشم جهانیان، متوجه مذاکرات ایران و ۱+۵ در بغداد است و خط غالب تحلیلی، بر مساعد بودن فضا برای رسیدن به توافق حکایت دارد، به نظر می‌رسد دولت انگلیس، نیات جنگ‌طلبانه‌ای را علیه ایران در سر می‌پروراند.

به گزارش «تابناک»، وزرای بلندپایه دولت انگلیس، به تازگی با تشکیل نشستی درباره موضع این کشور در قبال درگیری نظامی احتمالی میان ایران و رژیم صهیونیستی به بحث پرداخته‌اند.

شبکه خبری «بی.بی.سی» ضمن اعلام این خبر گزارش داد، هفته گذشته در لندن، شورای امنیت ملی انگلیس درباره اینکه در صورت شکست مذاکرات و دست زدن رژیم صهیونیستی به حمله‌ای علیه ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد، بحث کرده‌اند.

به گزارش این شبکه، اعضای این شورا نه تنها در مورد احتمال تقابل نظامی این دو طرف، بلکه درباره نقش انگلیس در چنین واقعه‌ای و قانونی بودن یا نبودن مداخله به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند.

یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست، این بوده که حمله نظامی رژیم صهیونیستی، می‌تواند به جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه منجر شود که در آن، ایران نه تنها با حمله به این رژیم، بلکه به وسیله بستن تنگه هرمز به آن واکنش نشان دهد.

به گزارش «بی.بی.سی»، مقامات حقوقی دولت انگلیس، هم اکنون در حال بررسی قانونی بودن دخالت این کشور در صورت وقوع چنین درگیری هستند؛ در این باره، گزینه‌های مورد نظر آنها، طیفی شامل حمایت دیپلماتیک انگلیس از رژیم صهیونیستی تا مداخله احتمالی ناوگان این کشور در منطقه می‌شود.

بر پایه این گزارش، این اقدام بدان جهت است که لیبرال دمکرات‌ها ـ که با حمله به عراق مخالف بودند ـ اصرار دارند که در آینده، تنها باید آن چیزی را انجام دهند که آشکارا در چهارچوب حقوق بین‌الملل باشد!

بر این اساس، وزرای دولت انگلیس، هنوز به مذاکرات امید دارند، اما در پشت صحنه، با جزییات تمام درباره واکنش احتمالی نسبت به جنگ با یکدیگر مشغول بحث هستند.

به این ترتیب، نیات واقعی انگلیس در مورد ایران به نحو روشن‌تری درک می‌شود. با اینکه این کشور، عضوی از گروه ۱+۵ است، آماده سازی این کشور برای شرایط جنگی در آستانه مذاکرات را نمی‌توان نشانه‌ای مثبت به شمار آورد.

نظر شما :