اعتراض به سفر لیبرمن به انگلیس

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۰۱۷۱۸ سرخط اخبار

فعالان فلسطینی مقیم انگلیس با برگزاری تظاهراتی در لندن پایتخت این کشور نسبت به سفر آویگدور لیبرمن به انگلیس اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، درحالی که دهها تن از فعالان فلسطینی مقیم انگلیس با برگزاری تظاهراتی در لندن نسبت به سفر آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به انگلیس اعتراض کردند، ده‌ها تن از یهودیان هوادار لیبرمن نیز در مقابل تظاهرکنندگان هوادار فلسطین تظاهراتی به راه‌ انداختند که این امر باعث درگیری‌های میان دو طرف شد.

پلیس لندن بارها با دخالت در روند این دو تظاهرات سعی کرد اوضاع را کنترل کند و در پی حمله ده‌ها نوجوان یهودی به فلسطینیان پلیس دو تن از یهودیان را بازداشت کرد.

تظاهرکنندگان فلسطینی با در دست داشتن پلاکاردهایی محاکمه وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را به عنوان جنایتکار جنگی خواستار شدند.

لیبرمن که به طور مخفیانه وارد انگلیس شده قرار است با برخی مقامات این کشور دیدار کند و در میان جمعی از سرمایه‌داران یهودی به ایراد سخنرانی بپردازد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "آویگدور لیبرمن"، در ضیافت شبانه‌ای در هتل "ذا بیلار" در منطقه "هندون" که دارای اکثریتی یهودی است، درباره صندوق ملی یهودیان که یکی از اهداف آن حمایت از عملیات پاکسازی نژادی علیه فلسطینیان است، سخنرانی خواهد کرد.

مسئول بخش روابط و اطلاع رسانی باشگاه فلسطینی لندن پیرامون این سفر تصریح کرد که قشرهای مختلف جامعه انگلیس مخالف با سفر لیبرمن به این کشور هستند و حتی سازمان‌های یهودی لائیک و چپ گرا به شیوه‌ای علنی نارضایتی خود را از این سفر به خاطر مواضع افراطی و نژادپرستانه لیبرمن علیه فلسطینیان اعلام کرده‌اند.

زاهر بیراوی از وزیر امور خارجه انگلیس و دولت این کشور خواست تا از دیدار با لیبرمن خودداری کنند، زیرا این دیدار، اقدامی تحریک آمیز علیه اقلیت فلسطینی مقیم انگلیس و تمامی مخالفان انگلیسی سیاست‌های نژاد پرستانه اسرائیل خواهد بود.



نظر شما :