پادشاه عربستان نگران جنگ داخلی در لبنان

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۱۹۰۱۷۱۴ سرخط اخبار

پادشاه عربستان با تاکید بر لزوم توجه به منافع عالی لبنان از سوی گروه‌های لبنانی، نسبت به احتمال شکل گیری "جنگ داخلی" در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزای آلمان، "ملک عبدالله بن عبدالعزیز"، پادشاه عربستان در پیامی به "میشل سلیمان"، رئیس‌جمهوری لبنان عنوان داشت: ریاض با نگرانی بسیار، تحولات جاری در طرابلس لبنان را پیگیری می‌کند.

وی در ادامه افزود: در این حوادث یکی از طایفه‌های اصلی لبنان که بخشی از جامعه این کشور را تشکیل می‌دهد، مورد هدف قرار گرفته است.

پادشاه عربستان همچنین تاکید کرد: ریاض با توجه به روابط برادارانه میان دو کشور و تاکید مسئولان عربستانی بر حفافظت از امنیت و ثبات لبنان در سایه حاکمیت این کشور، از هیچ تلاشی برای حمایت از لبنان بر اساس توافقنامه طائف و دوحه مضایقه نمی‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) تمام تلاش خود را برای حمایت اقتصادی از لبنان با هدف شکوفایی این کشور به کار می‌گیرند.

پادشاه عربستان در ادامه افزود: این تلاش‌ها هر چقدر هم زیاد باشد، در صورت عدم پاسخگویی تمامی گروه‌های موثر لبنانی به آنها و بی‌توجهی به منافع عالی کشور و اولویت‌ دادن به منافع گروهی، بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر گروه‌های لبنانی تنها به دنبال تحقق هدف گروه‌‌های خارجی که موفقیت لبنان و کشورهای عربی را نمی خواهند، باشند، تلاش‌‌های ما نیز نتیجه نخواهد داد.

پادشاه عربستان در ادامه تاکید کرد: باتوجه به بحران خطرناک موجود در لبنان و امکان به وقوع پیوستن فتنه طایفه‌ای در این کشور و بازگشت درگیری‌های قومی، مسئولان عربستانی معتقدند که رئیس جمهوری لبنان با تدابیر خود تلاش‌های لازم را برای پایان بخشیدن به این بحران انجام می‌دهد.

وی همچنین عنوان داشت: این تلاش‌ها در چارچوب مذاکرات ملی لبنان و دور کردن این کشور از درگیری‌های خارجی به ویژه بحران موجود در سوریه انجام می‌شود.



نظر شما :