پدیده تجارت انسان در همایش سلیمانیه عراق بررسی شد

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۰۱۷۱۰ سرخط اخبار
هیئت هایی از کشورهای مختلف و سازمان های حقوقی بین المللی و عراقی در این همایش شرکت داشتند. در این همایش اعلام شد این پدیده در جهان گسترش یافته و تعداد قربانیان آن در هر سال از 12 میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا، تجارت انسان شکل های متعددی دارد، از جذب کارگران خارجی و ضبط گذرنامه های آنان و تبدیل این افراد به گروگان در محل کارشان تا سوء استفاده از کودکان در محل کار و تجارت اعضای بدن انسان ، همه را می توان در این مقوله گنجاند.

این گزارش افزود: افزایش فعالیت گروهک ها و جنایات سازمان یافته و ضعف قوانین حاکم بر کشورها و فقر از جمله مهم ترین علل رواج این پدیده خطرناک در جهان محسوب می شود ولی جنگ ها و درگیری ها هم عوامل بسیار موثر در گسترش این پدیده به شمار می آیند.

شرکت کنندگان در همایش تاکید کردند باید موافقتنامه های بین المللی ومصوبات سازمان ملل به خصوص در کشورهای فقیر یا کشورهای کانون درگیری و جنگ اجرایی شود و همه کشورها برای مبارزه با پدیده تجارت انسان و حفظ سلامت جوامع بشری وارد عمل شوند.

ریشه های پدیده تجارت انسان به زمان برده داری و دوران تاریک زندگی بشر باز می گردد اما پس از توسعه جوامع بشری و تصویب قوانین متعدد هنوز این پدیده از بین نرفته و به شکلی تازه به حیات خود ادامه داده است و از این رو مبارزه ای همه جانبه را اقتضا می کند.



نظر شما :