ارائه بسته‌ پیشنهادی 1+5 به ایران در بغداد

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۹۰۱۷۰۸ سرخط اخبار
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارائه بسته‌پیشنهادی 1+ 5 به ایران در مذاکرات امروز بغداد خبرداد و گفت: فضای مثبت مذاکره تهران در مذاکرات بغداد تاثیر گذاشته و روند مذاکرات جمعا به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن سفر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: سفر یوکیا آمانو به کشورمان در آستانه مذاکرات گروه 1+5 با ایران حائز اهمیت بوده و قطعا در مذاکرات بغداد تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه سفر آمانو به تهران را مکمل نشست وین دانست و تصریح کرد: به گفته نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نشست وین از موفقیت قابل توجهی برخوردار بوده است لذا سفر بلند‌ پایه‌‌ترین مقام آژانس  به تهران نشان‌دهنده موفقیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای و دفاع از این حق قانونی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی خانه ملت با اشاره به ابراز رضایت آمانو از این سفر و دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، تصریح کرد: ابراز رضایت آمانو از سفر به ایران نشان‌دهنده فضای مثبت مذاکرات بوده و قطعا این فضا در مذاکره بغداد تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بروجردی همچنین از حضور فعال تمام گروه‌های مذاکره کننده در بغداد خبر داد و گفت: بر اساس اخبار دریافتی طرف‌های مذاکره‌کننده با بسته‌های پیشنهادی خود به پای میز مذاکره آمده و جمهوری اسلامی ایران نیز با بسته پیشنهادی قبلی به این عرصه گام نهاده است که این موضوع  نشان از اهمیت مذاکرات برای 7 کشور مذاکره کننده دارد.

نماینده بروجرد در بهارستان در پایان روند مذاکرات بغداد را بسیار مثبت در جهت منافع ملت ایران پیش بینی کرد.

نظر شما :