در دیدار جلیلی با عمار حکیم چه گذشت؟

۰۳ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۹۰۱۷۰۴ اخبار اصلی

سعید جلیلی ابراز امیدواری کرد مذاکرات بغداد نقطه آغازی برای کنار گذاشته شدن برخی راهبردهای بی نتیجه از جانب ۱+۵ باشد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران عصر روز (سه‌شنبه) در محل مجلس اعلای اسلامی عراق با سید عمار حکیم، رییس و جمعی دیگر از اعضای این مجلس ملاقات کرد.

وی در این دیدار تأکید کرد: ما حس می‌کنیم اکنون غربی‌ها خودشان هم دریافته‌اند که زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است، چرا که در تمام سال‌های کذشته کاری نمانده که آنها بتوانند علیه ملت ایران انجام دهند و از انجام آن خودداری کرده باشند.

جلیلی با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و ١+٥ در بغداد، این امر را نشانه قرار گرفتن عراق در مرحله‌ای کاملا جدید دانست که در این مرحله این کشور می‌تواند نقشی مهم در حل مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دستور کار مذاکرات با ١+٥ را "گفت‌و‌گو برای همکاری" اعلام کرد و گفت: از آنجا که بنای این گفت‌وگوها بر همکاری است مذاکرات هفت کشور موضوعات منطقه‌ای، بین المللی و هسته‌یی را در برخواهد گرفت و امیدواریم شروعی برای یک دوره جدید باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ظرفیت‌هایی که امروز برای ملت‌های ما و شما فراهم شده محصول رنج‌های بسیاری است که ملت‌های دو کشور کشیده‌اند و اکنون که این موضوع به بار نشسته باید از محصول کنونی آن حداکثر استفاده را از برد.

جلیلی هم‌چنین بر ضرورت تقویت وحدت ملی در عراق تأکید کرد و آن را سبب تقویت و برجسته‌تر شدن هر جه بیشتر نقش و جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق دانست.

به گزارش ایسنا، عمار حکیم نیز در این دیدار میزبانی عراق برای مذاکرات ایران و ۱+۵ را یک رویداد مهم برای عراق خواند و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات نتیجه‌بخش باشد.

نظر شما :