جلیلی وارد بغداد شد

۰۲ خرداد ۱۳۹۱ | ۰۴:۳۹ کد : ۱۹۰۱۶۴۵ سرخط اخبار
 
سعید جلیلی مذاکره‌کننده ارشد کشورمان با گروه 1+5 در راس هیاتی برای شرکت در مذاکرات سوم خرداد، وارد بغداد شد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در بدو ورود خود به فرودگاه پایتخت عراق مورد استقبال هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه این کشور همسایه و دانایی‌فر، سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.

قرار است در ادامه مذاکرات استانبول که 26 اردیبهشت‌ماه انجام شد، مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد دنبال شود.

ایران و 1+5 در پایان مذاکرات استانبول توافق کردند که مذاکرات در بغداد در راستای برداشتن گام‌های متقابل برای همکاری پیگیری شود.

هم‌چنین در مذاکرات استانبول قرار شد که معاونان اشتون و جلیلی، برای تهیه و تدوین چارچوبی جهت همکاری‌های متقابل با یکدیگر مذاکره کنند و بر اساس جمع‌بندی که در مذاکرات میان معاونان اشتون و جلیلی به دست می‌آید، دو طرف در بغداد حاضر شوند و پس از گفت‌وگو و در صورت تفاهم میان دو طرف، به یک جمع‌بندی نهایی دست یابند.

ترکیب هیات نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 به جز نماینده فرانسه که با روی کار آمدن اولاند تغییر پیدا کرده است، همان‌ ترکیبی است که در مذاکرات استانبول 2 حضور داشت.

هم‌چنین قرار است سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، روز سه‌شنبه با برخی از مقامات عراق دیدار و گفت‌وگو کند.

علی باقری، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سید عباس عراقچی ـ معاون وزیر امور خارجه، حمیدرضا عسگری ـ مشاور وزارت امور خارجه ـ و مصطفی دولت‌یار در این سفر جلیلی را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جلیلی در همراهی سایر اعضای تیم مذاکره کننده از بخش عمومی مسافران وارد فرودگاه شد و تعدادی از مسافران با وی گفت‌وگو کردند.

مذاکرات ایران و 1+5، سوم خرداد (23 مه) در منطقه‌ الخزرا (منطقه سبز) برگزار می‌شود.

مقامات عراقی عنوان کرده‌اند که اقدامات لجستیکی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مذاکرات روز چهارشنبه به پایان رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود که بیش از 200 خبرنگار و نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی مذاکرات بغداد را پوشش دهند.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی روز دوشنبه در حالی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد که ساعاتی قبل، میزبان یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و با وی دیدار کرد.

نظر شما :