مذاکرات بغداد می‌تواند پایانی بر پرونده هسته‌ای ایران باشد

۰۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۹۰۱۶۲۶ سرخط اخبار

نماینده ویژه چین که قرار است در مذاکرات بغداد شرکت کند گفت که مذاکرات بغداد می‌تواند باعث حل پرونده هسته‌ای ایران شود.

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، چین امروز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات برنامه ریزی شده برای اواخر این هفته در بغداد می‌تواند به حل مناقشه هسته‌ای ایران کمک زیادی کند و باعث ارتقای صلح و ثبات در منطقه شود.

براساس این گزارش، بعد از مذاکرات استانبول، نمایندگان 5 عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان و نماینده اتحادیه اروپا و ایران در بغداد پایتخت عراق دوباره گردهم می‌آیند تا در مورد موضوع هسته‌ای ایران مذاکره کنند.

"ما ژائو شو" نماینده چین در مذاکرات بغداد در مصاحبه با خبرنگاران چینی گفت: مذاکرات بغداد نشان دهنده اراده همه طرف‌ها برای حل این موضوع از طریق گفتگو و مذاکره است.

نماینده چین در موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرد که گفتگوهای بغداد اگر به خوبی پیش برود باعث همگرایی مثبتی میان دو طرف می‌شود و این موضع باعث ارتقای ثبات در موضوع هسته‌ای ایران و متعاقب آن ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای شود.

ژائوشو در مورد نقش چین در این مذاکرات گفت: چین از همان ابتدا به دنبال روند گفتگو بود و ما تلاش می‌کنیم که نقش سازنده خود را در بغداد نیز ادامه دهیم و امیدواریم این مهم در بغداد نتیجه بدهد.

ژائوشو تصریح کرد که همه طرف‌های این پرونده باید برای توسعه اجماع جمعی تلاش کنند و فرایند اعتمادسازی میان طرفین را گام به گام ارتقا دهند.

وی همچنین به همه طرفین توصیه کرد که ضمن احترام به یکدیگر به نگرانی‌های یکدیگر نیز احترام بگذارند و محیط مثبتی برای مذاکرات فراهم کنند.

نظر شما :