طرح ویژه عراق در آستانه نشست 1+5

۰۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۲ کد : ۱۹۰۱۶۲۳ سرخط اخبار

در آستانه برگزاری نشست 1+5 و ایران در بغداد، تیم ناظر بر امنیت نشست سران اتحادیه عرب مامور نظارت بر امنیت این نشست نیز شدند و طرح امنیتی ویژه‌ای برای این منظور تدوین شده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "براثا"، یک مقام امنیتی عراقی از وجود یک طرح امنیتی ویژه برای تامین امنیت نشست 1+5 با ایران که قرار است، چهارشنبه آینده در بغداد برگزار شود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است 15 هزار نیرو از وزارت کشور، یک گروه از نیروهای "سوات" و 15 فروند بالگرد مسئولیت حمایت امنیتی برای برگزاری این نشست را برعهده بگیرند. علاوه بر این در بغداد، مقررات محدودیت ترافیکی و ممنوعیت جزئی آمد و شد برقرار خواهد شد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: "نوری المالکی" نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور استقرار 15 هزار نیروی وابسته به وزارت کشور و نیروهای یگان "سوات" را در نزدیکی مقر برگزاری نشست 1+5 صادر کرده است.

این منبع افزود: علاوه بر این در هنگام برگزاری این نشست، 15 فروند بالگرد در آسمان بغداد به پرواز خواهند در آمد و مسئول تامین امنیت هوایی محل برگزاری نشست مذکور هستند.

بر اساس این گزارش، مقررات ممنوعیت آمد و شد نیز به طور جزئی در بغداد برگزار خواهد شد و تمامی راه‌های منتهی به فرودگاه بین‌المللی بغداد بسته خواهد شد.

"عدنان الاسدی" معاون وزیر کشور عراق روز جمعه اعلام کرد که هیچ نگرانی درباره تامین امنیت نشست 1+5 با ایران در بغداد وجود ندارد و تدابیر لازم برای تسهیل فعالیت خبرنگاران و پوشش اخبار این نشست اندیشیده شده است.

وی افزود که تمامی کمیته‌های امنیتی و پروتکلی که ناظر بر برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بغداد بودند، بر این نشست نیز نظارت خواهند داشت.

قرار است 23 ماه جاری، بغداد برای نخستین بار میزبان نشست 1+5 و ایران باشد.

نظر شما :