تاکید ناتو بر عدم مداخله نظامی در سوریه

۰۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۰۱۶۲۰ سرخط اخبار

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ضمن محکومیت خشونت‌ها در سوریه و تاکید بر اینکه "انتقال سیاسی" جهت پایان بحران در سوریه ضروری است، تاکید کرد که ناتو هیچ قصدی برای مداخله نظامی در سوریه ندارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز گذشته ضمن ابراز نگرانی درباره خشونت‌ها در سوریه اعلام کرد که ائتلاف ناتو هیچ قصدی برای اتخاذ گزینه نظامی علیه نظام سوریه ندارد.

دبیرکل ناتو در کنفرانس خبری روز گذشته خود در جریان نشست ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شیکاگو اعلام کرد: ما قاطعانه رفتار نیروهای امنیتی سوریه و سرکوب آنها علیه مردم این کشور را محکوم می‌کنیم و به رهبری سوریه تاکید می‌کنیم تا با آرمان های مشروع مردم سوریه موافقت کند.

راسموسن افزود: اما بار دیگر اعلام می کنیم که ناتو هیچ قصدی برای دخالت در سوریه ندارد.

دبیرکل ناتو که یک روز بعد از برگزاری نشست گروه هشت صحبت می کرد، گفت که یک "انتقال سیاسی" جهت پایان بحران در سوریه مورد نیاز است؛ راسموسن در ادامه به نظام اسد تاکید کرد تا از طرح صلح و آتش بس سازمان ملل پیروی کند؛ دبیرکل ناتو افزود که پیروی سوریه از اجرای طرح صلح و آتش بس بهترین بستر برای پیدا کردن یک راه حل درباره سوریه محسوب می شود.

رد گزینه مداخله نظامی در امور سوریه از سوی دبیرکل ناتو در شرایطی مطرح شده است که دولت های عضو ناتو به دلیل حمایت از جنگ هوایی در لیبی مورد انتقاد قرار گرفتند اما در عین حال مداخله نظامی در سوریه را رد کرده اند.

خبرگزاری فرانسه نوشت که آمریکا در حال تامین تجهیزات ارتباطاتی و عینک های دید شب برای مخالفان سوری است اما تاکنون از تجهیز علنی این مخالفان خودداری کرده است؛ این در حالیست که رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که واشنگتن هماهنگ کردن تحویل تسلیحات به مخالفان سوری که تحت حمایت مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند را آغاز کرده است.

نظر شما :