تلاش اسرائیل و اعراب برای شکست مذاکرات بغداد

۰۱ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۰۱۶۱۹ سرخط اخبار

منابع مطلع اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و اعراب خلیج فارس تلاش می‌کنند که مذاکرات ایران و غرب در بغداد قبل از آغاز شکست بخورد.

به گزارش فارس، منابع مطلع به المنار فلسطین اعلام کردند که مذاکرات گروه 1+5 با ایران که قرار است سوم خرداد (23 می) در بغداد برگزار شود، نگرانی شدید اسرائیل و اعراب خلیج فارس را برانگیخته است.

بنا بر این گزارش، منابع مطلع اعلام کردند که تلاش‌های زیادی از جانب اسرائیل از طریق کشورهای عرب خلیج فارس جاری است تا مذاکرات، قبل از برگزاری در بغداد شکست بخورد.

دور گذشته مذاکرات شنبه 26 فروردین (14 آوریل) در استانبول ترکیه برگزار شد و طرفین توافق کردند که روند مذاکره در بغداد ادامه پیدا کند.

بامداد امروز نیز یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نخستین بار و دو روز قبل از آغاز مذاکرات بغداد، وارد تهران شد.

منابع مطلع همچنین به المنار گفتند که تلاش اسرائیل و اعراب برای ناکام گذاشتن مذاکرات بغداد، از هم‌اکنون در مذاکراتی که مسئولان سیاسی نظامی آنان با آمریکایی‌ها می‌کنند هویدا شده است به طوری که مسئولان اسرائیلی از ضرورت آغاز در تهیه جدولی زمانی توافقی برای اقدام علیه ایران سخن می‌گویند.

نظر شما :