نفوذ ایران در سیستم فرماندهی سیا

۲۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۶ کد : ۱۸۹۹۵ سرخط اخبار
براساس گزارشی که در وب سایت اطلاعاتی نظامی دبکافایل منتشر شد، ایرانی‌ها نه تنها نرم‌افزار سری سنتیننتال را رمز گشایی کرده‌ بلکه در مرکز فرماندهی در لانگلی در مک کلین ویرجینیا که مرکز کنترل و فرماندهی پهپادهای سیا به شمار می‌آید، نفوذ و سپس ارتباط میان لانگلی و این پهپاد جاسوسی سیا را قطع کرده‌اند.   

به گزارش شبکه خبر این مقاله خاطر نشان می‌کند که کارشناسان الکترونیک ایرانی پس از آن دستورالعمل‌های هدایت کننده هواپیمای بدون سرنشین آر کیو-۱۷۰ را تغییر داده‌اند.

براساس این مقاله، این پهپاد از برنامه اصلی‌اش منحرف شده و ایران فرماندهی آن را به عنوان رئیس جدید به دست گرفته است.

کنترل کنندگان این پهپاد در سیا از آن‌جایی که از نفوذ ایران در سیستم کنترل این پهپاد اطلاعی نداشتند، مکانیسم خود انفجاری آن را فعال نکردند.

زمانی که این موضوع افشا شد، بسیار دیر شده بود؛ مکانیسم خود انفجاری این پهپاد با مرکز فرماندهی قطع شده و ایران کنترل آن را به دست گرفته بود.

برپایه این گزارش، کنترل هواپیمای بدون سرنشین مدل آر کیو -۱۷۰ از سوی بخش جنگ الکترونیک نیروهای مسلح ایران در حالی روی داد که این اولین ماموریت این هواپیمای جاسوسی پیشرفته در آسمان ایران بود. کنترل این پهپاد به معنای آن است که ایرانی‌ها آمادگی مقابله با ورود هواپیماهای جاسوسی در آسمان‌شان را دارند.

واحد جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه (۱۳ آذر) یک فروند هواپیمای بدون سرنشین امریکایی از نوع آر کیو-۱۷۰ را که به مناطق مرزی شرق ایران تجاوز کرده بود، هدف قرار داده و آن را در شهر کاشمر با کم­ترین خسارت وارده، به زمین نشاندند.

ایران درعین حال اعلام کرده است، قصد دارد بر روی هواپیمای جاسوسی رادرگریز آر کیو - ۱۷۰، که به شیطان قندهار معروف و بسیار شبیه بمب افکن­های رادارگریز بی ۲ امریکاست، برنامه مهندسی معکوس انجام دهد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا در تاریخ ۱۲ دسامبر اعلام کرد که واشنگتن رسما از تهران خواسته است تا این پهپاد را بازگرداند.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: "پهپاد جاسوسی امریکا جزو مایملک جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان تصمیم می‌گیرد که در این خصوص چه اقداماتی انجام دهد."

جمهوری اسلامی ایران ماموریت جاسوسی هواپیمای امریکایی، را "اقدامی خصمانه" توصیف کرده و گفته است تهران درباره نقض تمامیت ارضی به سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

نظر شما :