ایران یک ماهواره جاسوسی آمریکا را کور کرد

۲۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۵ کد : ۱۸۹۹۴ سرخط اخبار
کیهان نوشت:

منابع غربی تایید کردند ایران موفق شده یک ماهواره جاسوسی حساس آمریکا را کور کند.

این خبر را نخستین بار دودی کوهن در روز یکشنبه 27 آذر 1390 (18 دسامبر 2011) در وب سایت روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت فاش کرد.

کوهن نوشت: منابع اطلاعاتی در اروپا اعلام کردند ایران با هدف گیری لیزری دقیق یک ماهواره جاسوسی آمریکا را کور کرده است.

وی ادامه داد: این اقدام ایران غرب را شوکه کرده است.

یک مسئول آمریکایی به این روزنامه گفت: اگر ایرانی ها تجهیزات پیشرفته ایجاد اختلال ماهواره ای را به دست آورده باشند این بدان معنا است که بسیاری از ماهواره های دیگر نیز در معرض خطر هستند.

یک منبع اطلاعاتی اروپا ادعا کرد ایران با کور کردن یک ماهواره جاسوسی آمریکا، غرب را شوکه کرد. ایران در رویدادی که هیچ گاه تاکنون مشاهده نشده بود با هدفگیری کاملا دقیق لیزر، ماهواره جاسوسی آمریکا را کور کرده است.

بنابر گزارش یدیعوت آحارونوت، رسانه های آمریکایی نوشتند این رویداد می تواند حاکی از آن باشد که ایرانی ها با موفقیت به فناوری ایجاد اختلال ماهواره ای دست یافته اند و توانسته اند توانمندی های ناوبری ماهواره های آمریکا را ردگیری کنند.

کارشناسان در تهران، اعلام این موضوع را پس از دو موضوع پهپاد و شکار جاسوس آمریکایی، ضربه سوم ایران در پاسخ به راهبرد فشار آمریکا ارزیابی می کنند.

این امر نشان دهنده آن است که ایران به فناوری های بسیار پیشرفته ای در به دست گرفتن کنترل وسایل پرنده دست یافته و همچنین اثبات می کند ادعای ایران مبنی بر نشاندن پهپاد RQ-170 با استفاه از عملیات جنگ الکترونیک صحیح بوده است.

نظر شما :