اخوان المسلمین همچنان پیشتاز انتخابات مصر

۲۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۸۹۹۱ سرخط اخبار

منابع آگاه در حزب آزادی و عدالت مصر اعلام کردند که از مجموع آراء شمرده شده تا به این لحظه این حزب توانسته 40 درصد از آراء انتخابات پارلمانی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از یک منبع آگاه از حزب آزادی و عدالت وابسته به گروه اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرد که این حزب توانسته است 40 درصد از آراء شمرده شده در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور را به دست بیاورد.

وی در سخنانی عنوان داشت: ما در آراء شمرده شده در 11 حوزه انتخابی از 15 حوزه 40 درصد آرا را به دست آوردیم و حزب ما پیش‌بینی می‌کند که 45 تن از نامزدهای انتخاباتی‌اش برای کسب کرسی‌های متعلق به کاندیداهای مستقل در مجلس در دور دوم انتخابات مرحله دوم شرکت کنند.

براساس قوانین انتخابات مصر دوسوم از کرسی‌های پارلمان که معادل 498 کرسی از 506 کرسی است به فهرست‌های حزبی اختصاص داده می‌شود و دیگر کرسی‌ها به افراد مستقل اختصاص دارد.

دور سوم و نهایی انتخابات مجلس الشعب (پارلمان مصر) در ماه ژانویه برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، حزب آزادی و عدالت در بیانیه‌ای از احتمال دست بردن در نتایج نهایی رای‌گیری ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که تفاوت‌هایی بین آراء اخذ شده و ارقامی که به صورت رسمی اعلام می‌شود، به چشم می‌خورد.

این حزب با اشاره به برخی دخالت‌ها در نتایج انتخابات در بیانیه خود آورده است که برخی‌ها پس از شمارش آرا به نتایج نهایی دست می‌برند و احتمال تحریف آراء مردم وجود دارد.

از سوی دیگر، کمیته قضایی ناظر بر انتخابات مصر شکایت‌هایی را مبنی بر تخلف در حوزه‌های انتخاباتی دریافت کرده است.

براساس این گزارش‌ها، در برخی موارد قضات حاضر در شعبه‌های رای‌گیری با دشواری‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند و از سوی برخی احزاب و گروه‌ها برای آنها محدودیت‌هایی ایجاد شده که در پاره‌ای موارد آنها از انجام ماموریت خود باز داشته شدند. 

نظر شما :