انتشار متن نامه ایران به «کاترین اشتون»

۲۷ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۸۹۸۰۴۰ سرخط اخبار
‌  در حالی مقامات ایران روز چهارشنبه اعلام کردند که دبیر شورای امنیت ملی کشورمان، پاسخ نامه ماه اکتبر «کاترین اشتون»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برای وی فرستاده‌اند که همین نامه، شب گذشته توسط «اشتون» یا دیگر دیپلمات‌های غربی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، در این نامه که در اختیار خبرگزاری «آسوشیتد پرس» قرار گرفته، ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو در موضوعات گوناگون به منظور ایجاد همکاری‌های مشترک و سازنده اعلام کرده است.

آسوشیتد پرس همچنین نوشته است: این نامه روز سه‌شنبه و پیش از اعلام دستاوردهای جدید هسته‌ای ایران برای کاترین اشتون فرستاده و در یک صفحه و چهار پاراگراف تهیه و تنظیم شده است.

بر پایه این گزارش، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، به همراه استقبال از موضع کاترین اشتون، مبنی بر دفاع از حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نوشته است: با توجه به چنین تعهدی، گفت‌وگوهای ما می‌تواند گام به گام درباره موضوع هسته‌ای ایران ادامه یابد.

جلیلی در ادامه این نامه افزوده است: نگرش مثبت و سازنده نسبت به ابتکارات جدید ایران در این دور از گفت‌وگو‌ها، می‌تواند چشم‌اندازی مثبت برای مذاکراتمان باشد.

در همین چهارچوب، پیشنهاد می‌کنم تا بار دیگر گفت‌وگو‌هایمان را برای رسیدن به همکاری‌های پایدار در اسرع وقت و در زمان و مکانی که مورد توافق طرفین است، آغاز کنیم.

ذکر این مهم لازم است، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با فرستادن نامه‌ای در ماه کتبر به ایران، خواستار از سرگیری مذاکرات با تهران شده بود.
 
 

نظر شما :