مجله هفته/ چه کسی کلید تنگه هرمز را برداشت؟

۱۶ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۸۹۶۸۰۶ اخبار اصلی
این آخرین اخطار است. عادت به تکرار اخطار هم نداریم. شاید فقط یک بار دیگر تکرار کنیم. قرار ما این بوده و هست که در صورت تحریم نفت ایران و یا بانک مرکزی تنگه هرمز را به صحرای محشر تبدیل کنیم.
مجله هفته/ چه کسی کلید تنگه هرمز را برداشت؟

ظاهرا این اروپایی ها و به خصوص فرانسوی ها گوش شنوا ندارند و دوست دارند پرشان به پر ما بگیرد و حسابی مشت و مال داده شوند. امریکایی ها هم همینطور. هرچه می گوییم ناوهایتان را بردارید و برگردید به خانه وگرنه آرزوی بازگشت به خانه را هم به گور خواهید برد، به مغزشان نمی رود که نمی رود.

این همه اقیانوس و آب های آزاد را گذاشته اند و بلند شده اند آمده اند خلیج ما یعنی خلیج فارس و به جای اینکه ما به آنها اعتراض کنیم، آنها هستند که می گویند چرا مانور نظامی برگزار می کنید. به قول فلانی، تقصیر ماست که پس از پایان جنگ اجازه دادیم وارد آب های ما شوند و کم کم جاخوش کردند و حالا دارند ادای صاحبخانه ها را درمی آورند.

اما این اخطار دیگر یعنی خون ما به جوش آمده و از دست وقاحت های شما به ستوه آمده ایم. آمده اید اینجا لنگر انداخته اید و این همسایه های ریزه میزه آنور خلیج فارس و دریای عمان را هم خوش‌خیال بار آورده اید و هندوانه زیر بغلشان گذاشته اید تا جایی که یادشان رفته کی بزرگشان است و کی کوچکتر است و احترام بزرگتر واجب است و هرکه چوب معلم نخورد فلان است و رابطه ما و آنها پدر و فرزندی است و اگر اختلافی هم به وجود بیاید، خانوادگی است و به شما هیچ ربطی ندارد...

وسط های مانور بودیم که ناو امریکایی نمی دانم چی چی آمد و گفت می خواهد رد شود برود دریای عمان و هیچی نگفتیم و گذاشتیم بیاید رد شود و برود محله خودش. فکر کرده اید نمی توانستیم بزنیم دک و پوزش را بیاوریم پایین و با پای چلاق و چشم کور روانه اش کنیم و مادرش را به عزایش بنشانیم؟ عین بچه سرتق ها حالا که رد شده و رفته، برگشته فحش می دهد و دهن کجی می کند و با دست علامت زشت نشان می دهد و می گوید هر وقت عشقم بکشد برمی گردم خلیج فارس. شما باشید به این سنگ پای قزوین چه می گویید؟ ما همین جا ایستاده ایم ببینیم شما جرات دارید بازهم برگردید یا نه؟ یا می روید خانه تان پیش بقیه یانکی ها و یا با بزرگترتان می آیید تا حسابی گوشمالش دهیم و حساب کار را دستش بدهیم.  

خلیج فارس مال ماست، تنگه هرمز مال ماست، ایران مال ماست و این شما هستید که غریبه و بیگانه هستید و باید برادری تان را ثابت کنید و التماس کنید تا بگذاریم نفت بی زبان این منطقه را بردارید و ببرید مملکت هایتان را گرم و آباد کنید و به مردمتان فخرفروشی کنید و دستی بر سر و روی اقتصاد بی سروپایتان بکشید. [اقتصاد، بی سروسامان می شود ولی بی سروپا نمی شود (ویراستار)]

وقتی نمکدان می شکنید و عوض تشکر و دست بوسی، جفتک می اندازید و شکلک درمی آورید و از این هم بالاتر قلدربازی راه می اندازید و گردن کشی می کنید و تحریم می کنید (تحریم می کنید؟)، انتظار دارید ما آرام بنشینیم و دست زیر چانه بزنیم و برایتان کف قشنگه را بزنیم؟ نکند فکر کرده اید ما بوقیم؟

یک آقایی به نام "برنار والرو" که سخنگوی وزارت خارجه فرانس معرفی شده، از مانور دریایی ما حسابی خودش را خیس کرده و برگشته گفته "از علامت بسیار بدی که آزمایش‌های موشکی اخیر توسط ایران برای جامعه جهانی فرستاده شد، متاسفیم." اولا این را بگوییم که ما هیچ علامت بدی چه با دست، چه با پا و چه با هیچ جای دیگرمان به کسی نشان نداده ایم و همانطور که قبلا هم گفته ایم، این اداها و بمب اتمی و این چیزها مال آدم های غیرمتمدن است. دوم اینکه خیلی باید ببخشید که توی حیاط خانه خودمان موشک بازی می کنیم و چون شما مثل گربه های مزاحم بعضی وقت ها سروکله تان توی حیاط پیدا می شود و بعضی وقت ها حتی بچه می کنید [به دنیا می آورید (ویراستار)] و اینجا را ملک طلقتان حساب می کنید، ما باید ملاحظه تان را بکنیم و توی حیاط نیاییم و هرجور که می خواهیم نگردیم؟ اصلا شاید دلمان بخواهد توی حیاط خانه مان پشه بند بزنیم و شب ها بیرون بخوابیم. نکند آن وقت هم باید از شما گربه های پاچه ورمالیده بی سروپا و بی چشم و رو اجازه بگیریم؟ [بی سروپا در اینجا درست است (ویراستار)]

این آقایان که خود را مدافع آزادی می دانند، تفسیرشان از آزادی، آزادی در تنگه هاست. [منظور تنگه هرمز است (ویراستار)] همین آقای فرانسوی برگشته گفته: "کشتیرانی در تنگه‌ها آزاد است و در راستای این آزادی باید فضای مطلوبی در تنگه‌ها‌ حفظ شود."

و بخوانید این مضحکه عظما را. همین والرو که از ترس، خودش را به آزادی و دموکراسی نسبت داده، خط و نشان کشیده و گفته که "رایزنی ها در اتحادیه اروپا درباره تحریم واردات نفت ایران به خوبی در حال پیشرفت است.  
این آقا فکر کرده ما از اتحادیه ها و اصناف و امثال خانه سینما و کاغذ پاره ها می ترسیم. برو تحریم کن تا تحریم دانت پاره شود. [ همین که گفت (ویراستار)]

درود بر نماینده مجلس "اسماعیل کوثری" که جواب دندان شکنی به این یاوه گوهای همیشه در صحنه داده. هرچند بعید می دانیم حرفش به این کفار اثر کند و دست از پررویی بردارند. ایشان با اشاره به تهدیدات غرب برای تحریم بانک مرکزی و تحریم نفتی کشورمان گفته: "اگر قرار باشد نفت ایران تحریم شود، قطعا ما نیز می‌توانیم کاری کنیم که هیچ کشوری نتواند از تنگه هرمز سوخت خارج کند. استکبار می‌خواهد از راه قلدری، فشار، زور و راه‌های غیرمنطقی وارد شود و چون احساس می‌کند ابرقدرت است، می‌خواهد تنگه هرمز را باز نگه دارد."

حیف که شرع و عرف دست و پای ما را بسته، وگرنه چنان علامت زشتی نثارشان می کردیم که از آن طرف تنگه هم دیده شود.


نظر شما :