سوئیس ۱۸۰ شخص حقیقی و حقوقی ایران را تحریم کرد

۰۲ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۸۹۶۳۸۳ سرخط اخبار
فارس: دبیرخانه دولتی اموراقتصادی سوئیس از اقدام دولت این کشور در اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ۱۸۰ فرد حقیقی و حقوقی مرتبط با بخش حمل و نقل دریایی ایران خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوئیس روز گذشته تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را افزایش داد و اعلام کرد که دارایی‌های ۱۸۰ شخص حقیقی و شرکت را مسدود می‌کند.

بنا بر اعلام دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (SECO)، بسیاری از این افراد و شرکت‌ها که در تحریم‌های جدید سوئیس علیه ایران دارایی‌های آنها مسدود شده است با بخش حمل و نقل دریایی ایران همکاری دارند.

بر اساس این گزارش، اقدام کشور سوئیس در اعمال این تحریم‌های جدید در ادامه گام‌های تصویب شده علیه ایران در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در تاریخ اول دسامبر (۱۰ آذرماه) گذشته صورت گرفته است.

کشورهای غربی حدود سه هفته پیش تحریم‌های موجود علیه ایران را به طرز چشمگیری افزایش دادند و اتحادیه اروپا در نشستی که در تاریخ اول دسامبر برگزار کرد، بسته تحریم‌های جدیدی را علیه بیش از ۱۸۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را به تصویب رساند در حالی که مجلس سنای آمریکا نیز تحریم‌هایی را علیه بانک مرکزی ایران تصویب کرد.

کشورهای اروپایی قصد داشتند نفت ایران را تحریم کنند، اما به دلیل اختلافات بسیار زیادی که در میان کشورهای شرکت‌کننده در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل وجود داشت، بسیاری از این کشورها به دلیل بالا بودن حجم واردات نفتی که از ایران داشتند، با این تحریم‌ها مخالفت کردند و این اقدام غربی ضدایرانی که از پشتوانه آمریکایی برخوردار بود با شکست مواجه شد.

این گزارش افزود: کشور سوئیس پیش از این نیز در ماه نوامبر نام ۱۱۶ شخص حقیقی و حقوقی را در فهرست تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران قرار داده بود.

تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران در شرایطی به بهانه افزایش فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز این کشور اعمال می‌شود که جمهوری اسلامی همواره همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود به عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران و تطابق این برنامه با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است. گزارش اخیر آژانس نیز که در آن "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس درباره برخی احتمالات در خصوص امکان نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود، هیچ سند و مدرک موثقی که تأیید کننده این نگرانی‌ها باشد، ارائه نشده بود.



نظر شما :