هنیه: «ارتش قدس» تشکیل شود

۲۵ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۸۸۹۱ سرخط اخبار
نخست وزیر دولت حماس در مراسم سالگرد تاسیس جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش به مقاومت و مبارزه مسلحانه تا آزاد سازی سراسر فلسطین ادامه می‌دهد و باید "ارتش قدس" در تمام کشورهای عربی با هدف آزاد سازی فلسطین تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در جریان مراسم بیست و چهارمین سالگرد تاسیس جنبش حماس در میدان کتیبة الخضراء واقع در غزه خاطرنشان کرد: برخی‌ها ادعاهایی را مبنی بر خروج حماس از خط مقاومت مطرح می‌کنند و من امروز به صراحت اعلام می‌کنم که مقاومت و مبارزه مسلحانه بهترین راهکار و گزینه استراتژیک برای آزاد سازی سراسر فلسطین از چنگال اشغالگران است.

هنیه تصریح کرد: حماس که همزاد انتفاضه نخست فلسطین بود و سال‌های انتفاضه دوم الاقصی را تجربه کرده است، به نقش آفرینی و مشارکت در تمامی انتفاضه‌ها تا آزاد سازی کامل سرزمین فلسطین ادامه خواهد داد.

وی افزود: حماس جنبشی برخاسته از بطن ملت فلسطین است و اعلام تاسیس آن در 24 سال پیش، نتیجه و ثمره سال‌ها تربیت و آماده سازی نیروها و فعالیت‌های تبلیغی در مکتب جماعت اخوان‌المسلمین ـ شاخه فلسطین و مبارزات متمادی بود.

هنیه همچنین اظهار داشت که جماعت اخوان‌المسلمین رهبری امت را در دست دارد و در راس گروه‌های مخالف استبداد قرار گرفته است و در کنار این‌ها در انتخابات نیز شرکت کرد تا زمینه رهایی و نجات از وابستگی و سرسپردگی فراهم شود.

این مقام برجسته فلسطینی تاکید کرد که حماس همزاد انتفاضه نخست بود و اعضا و مبارزان آن افتخار همراهی دیگر اقشار ملت فلسطین و گروه‌ها و سازمان‌ها در آغاز انتفاضه و تداوم آن طی 7 سال را داشتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین هنیه افزود: حماس همزمان در عرصه‌های مرتبط و مکمل تربیتی و جهادی و سیاسی و حکومت‌داری فعالیت می‌کند و اکنون به یکی از عناصر اصلی فلسطین تبدیل شده است و هیچ کس نمی‌تواند آنرا کنار زده و از صحنه خارج کند.

نخست وزیر دولت حماس تصریح کرد که امروز حماس امین حقوق ملت فلسطین شده و هرگز نگفته است که فلسطین همان غزه و کرانه باختری و قدس شرقی است و به این مساله نیز اعتقادی ندارد که آوارگان فلسطینی باید از طریق راه حل عادلانه و توافقی به وطن خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود حقی مقدس و غیرقابل انکار است، از دولت لبنان خواست که خواسته‌های انسانی آوارگان فلسطینی مقیم اردوگاه‌های این کشور را بپذیرد.

هنیه همچنین تاکید کرد که مساله فلسطین هویت عربی و اسلامی خود را بازیافته و فلسطین جای پای خوبی برای خود در پایتخت‌های عربی باز کرده است و بهار عربی هم باعث افزایش حمایت از جنبش حماس و مساله فلسطین شده است.

وی با تاکید بر اینکه بهار عربی باعث اصلاح روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و قرار دادن آن در مسیر صحیح شده است، اظهار داشت که به زودی در روز جهانی زمین، کنفرانس بین‌المللی بزرگی با موضوع قدس در نوارغزه برگزار خواهد شد تا تاکیدی باشد بر اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

هنیه در بخش دیگری از این اظهارات خود به تبادل اسیران فلسطینی اشاره کرد و گفت این مبادله یک جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی بود و ملت فلسطین راهی جز به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی برای آزادی اسرای خود نداشت.

وی افزود: ما هرگز اسرای فلسطینی دربند زندان‌های صهیونیستی را از یاد نخواهیم برد و حالا راه حل این کار را یاد گرفته‌ایم و دشمن صهیونیستی باید بداند که ما حاضر به سازش بر سر آزادی اسرای قهرمان خود نخواهیم شد.

این مقام برجسته فلسطینی هم‌چنین خواستار تشکیل ارتش قدس در تمامی پایتخت‌های کشورهای عربی به منظور تلاش برای آزاد سازی قدس و مسجد‌الاقصی شد و از انقلابیون عربی خواست که مساله فلسطین را در کانون توجهات خود قرار داده و با طرح‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی مقابله کنند.

نخست وزیر دولت حماس با اشاره به حمایت این جنبش از تحرکات مردمی در تمامی کشورهای عربی، خاطرنشان کرد که نباید بر روی آزادی خواهی برخی ملت‌ها و تلاش آنها برای رهایی از زیر سیطره غرب و آمریکا سرپوش گذاشت.

وی افزود: انقلاب‌های مردمی و بهار عربی الهام گرفته از جنبش حماس و ملت فلسطین و به ویژه ساکنان نوار غزه بود و دولت حماس همواره با انقلابیون کشورهای مختلف و مقامات منتخب آنها در تماس و ارتباط است تا خبرهای خوشایندی از آنها بشنود.

این رهبر برجسته جنبش حماس همچنین تصریح کرد که رهبران و انقلابیون کشورهای عربی مدام درباره غزه و پایداری آن صحبت می کنند و این منطق الهام بخش انقلاب‌های عربی در کشورهای مختلف بوده است و امروز حماس به قدرت بزرگی در عرصه منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شده است؛ به طوری که برخی کشورهایی که قبلا علاقه ای به تعامل با این جنبش نداشتند، اکنون سعی در برقراری رابطه با این جنبش را دارند؛ چرا که هیچ طرفی نمی تواند جنبش حماس را نادیده بگیرد.


نظر شما :