مسکو: عراق و لیبی را ویران کردید حالا به فکر روسیه هستید

۲۲ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۸۷۹۸ سرخط اخبار

نماینده دائم روسیه در مقر ناتو در جمع 25 هزار نفر از طرفداران حزب «روسیه واحد»، رئیس‌جمهوری و نخست وزیر روسیه اعلام کرد: کسانی که روزی عراق و لیبی را بمباران کردند، اکنون در فکر ضربه زدن و تضعیف روسیه هستند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا»، روز گذشته بیش از 25 هزار نفر از طرفداران حزب «روسیه واحد»، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری و "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه در میدان «مانیژنی» شهر مسکو گرد هم جمع شدند تا مخالفت خود را با شعارهایی که در تظاهرات روز شنبه در اعتراض به نتیجه انتخابات 4 دسامبر داده می شد، اعلام کنند.

"آندری عیسی‌اف" سخنگوی هیئت مدیره حزب «روسیه واحد»در جمع طرفداران این حزب در سخنانی یادآور شد: پیروزی حزب «روسیه واحد» در انتخابات باعث توسعه روسیه در مسیر درست شده و ثبات سیاسی در کشور را تقویت خواهد کرد.

به گفته وی، این حزب اکنون می تواند روی هدف جدید خود، یعنی بدست آوردن پیروزی قاطع "ولادیمیر پوتین" در انتخابات ریاست‌جمهوری متمرکز شود.

"دمیتری راگوزین" نماینده دائم روسیه در ناتو هم در سخنانی در این تجمع اعلام کرد که کسانی که روزی عراق و لیبی را بمباران کرده اند، اکنون در فکر روسیه هستند.

راگوزین با اشاره به اینکه «من نمی توانستم به خود اجازه دهم تا در این گردهم آیی شرکت نداشته باشم، یادآور شد: بسیاری از کسانی که چه تظاهرات روز شنبه در میدان «بالوتنی» و چه در این تظاهرات شرکت کردند،‌از آنچه در حال حاضر در کشور می گذرد، رضایت ندارند، ولی حال می خواهم از شما این سئوال را بپرسم: آیا شما حاضرید افرادی که پولهای روسیه را دزیده، احترامی برای کشور خود قائل نیستند و اکنون بصورت غیرقانونی در انگلیس به راحتی زندگی می کنند، سرنوشت شما را رقم بزنند؟

سفیر روسیه در بروکسل تاکید کرد: روسیه در حال حاضر در حال سپری کردن دوران سختی است. اکنون نیروهای سیاسی خاصی در اروپا در فکر آن هستند که چگونه می توان روسیه را زیر نفوذ خود قرار دهند. آنها پیش از این عراق را بمباران کردند، لیبی را بمباران نمودند، در حال حاضر اعمال فشار شدیدی بر سوریه وارد می کنند، آنها ملت یوگسلاوی را از هم پاشیدند و اکنون در فکر روسیه هستند. آنها به دنبال کوچکترین فرصتند تا از آن برای ضربه زدن و تضعیف روسیه استفاده کنند.

راگوزین افزود: متاسفانه در حال حاضر در اروپا حتی یک رهبر وجود ندارد که  بتواند در مقابل آنچه از سوی مقامات واشنگتن به آنها دیکته می شود، مقاومت کند،‌ولی ما چنین رهبری را در اختیار داریم و آن "ولادیمیر پوتین" است.

 این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: ولادیمیر پوتین حاضر است برای منافع روسیه در مقابل غرب ایستادگی کند و ما هم حاضریم تا از او حمایت کنیم.

راگوزین یادآور شد: متاسفانه در احزاب سیاسی مخالف در روسیه، چنین افرادی وجود ندارند که بتوانند رهبران واقعی جامعه شوند و حتی هیچیک از آنها شجاعت آن را نداشتند تا در تظاهرات روز شنبه در میان مردم حضور یابند. 

نظر شما :