قاچاق سلاح به سوریه از کشورهای همسایه

۲۱ آذر ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۸۷۷۱ سرخط اخبار

روزنامه گاردین در گزارشی از قاچاق سلاح از کشورهای همسایه سوریه به داخل خاک این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارشی به نقل از خبرنگارش در سوریه که در یک عملیات قاچاق اسلحه با قاچاقچیان اسلحه و مهمات به سوریه همراه شده بود، نوشت که بیشتر سلاح‌های قاچاق از عراق و ترکیه از راه زمینی وارد این کشور می‌شود.

خبرنگار گاردین در مصاحبه با یکی از قاچاقچیان به نام ابوسلیم به نقل از وی گزارش داد که وی و چند تن از همراهانش به طور مداوم به قاچاق اسلحه مبادرت می‌کنند و اسلحه‌های خود را از هر مکانی که بتوانند، به دست می‌آورند.

این قاچاقچی در ادامه به خبرنگار گاردین گفت که در یک عملیات که وی و چند تن از دوستانش آن را سازماندهی کرده بودند، به یک اتوبوس حامل سربازان و نیروهای امنیتی سوریه حمله کردند و توانستند چندین قبضه اسلحه به غنیمت بگیرند و آن‌ها را به مخالفان بفروشند.

قاچاقچیان همچنین به خبرنگار گاردین گفته‌اند که هم‌اکنون بیشتر ساکنان شهرها و روستا‌های مرزی سوریه به سلاح‌های گرم مسلح شده‌اند.

خبرنگار گاردین در ادامه نوشت، در جلسه‌ای که مخالفان سوری آن را ترتیب داده بودند، شرکت کرده و در آن مخالفان به تمرینات نظامی می‌پرداخته‌اند که بیشتر آن‌ها از اسلام‌گرا‌ها و افراد وابسته به قبایل مختلف سوری بودند و بر ادامه مبارزات خود تاکید داشتند.



نظر شما :