نیاز 50 میلیاردی میادین نفتی کشور برای توسعه

۲۱ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۸۷۵۹ سرخط اخبار
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این که نشست دیروز کمیسیون متبوعش در وزارت نفت برگزار شد، از رقم پیشنهادی رستم قاسمی وزیر نفت که مبلغ ۵۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز است، خبر داد.

حسین گروسی با بیان این که نشست دیروز (یکشنبه ۲۰ آذرماه) کمیسیون صنایع و معادن در محل وزارت نفت برگزار شد، تأ‌کید کرد: مهم‌ترین بحثی که مطرح شد توسعه میادین مشترک نفت و گاز بود.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کنونی میزان برداشت‌های کشورهای شریک ایران در میادین مشترک بسیار بیشتر از ایران بوده و به همین علت وزارت نفت برای توسعه میادین مشترک، افزایش بودجه‌های توسعه میادین مشترک را خواستار است.

وی با بیان این که مقدار مبلغ مورد نظر وزارت نفت برای توسعه میادین مشترک ۵۰ میلیارد دلار است، ادامه داد: رستم قاسمی و معاونانش از اعضای کمیسیون عمران خواستند تا بخشی از این مبلغ در قالب بودجه سال ۹۱ لحاظ شود.

گروسی ادامه داد: طبق گفته‌های وزیر نفت اگر بودجه‌های وزارت نفت به این مقدار برسد، وزارت نفت می‌تواند پیش از پایان برنامه پنجم وعده صادرات بنزین را محقق کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم افزود: وزارت نفت در این نشست سایر برنامه‌های خود را در زمینه صنایع پتروشیمی با کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد و در این زنینه بحث کارشناسی شد. 

نظر شما :