ایهود باراک:

تحریم های ایران کافی نیست

۲۱ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۸۷۴۸ سرخط اخبار
در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه ایران، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعمال تحریم‌های شدیدتر جامعه بین‌المللی در ارتباط با کشورمان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در کنفرانسی در وین از جامعه جهانی خواست تحریم‌هایی " فلج کننده " را بر بخش انرژی و مقامات ایران اعمال کنند.

باراک که رژیم متبوعش تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود: چیزی جز این‌گونه تحریم‌ها کارایی نخواهد داشت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز قبل نیز ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌یی متهم کرد و گفت که در رابطه با ایران نباید هیچ گزینه‌ای را از روی میز کنار گذاشت.

براساس گزارش روزنامه "هاآرتص "،‌ باراک، در مصاحبه‌ای تلویزیونی خواستار اعمال تحریم‌های جدید و بیشتر علیه ایران شد و گفت که اقدامات علیه ایران در عرصه دیپلماتیک و از طریق تحریم‌ها و آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی دنبال می‌شود.

باراک در پاسخ به این سوال که آیا جنگ پنهان، علیه ایران آغاز شده است؟ گفت: فکر می‌کنم پاسخ خیر است.

وی که رژیم متبوعش تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی محسوب می‌شود با متهم کردن ایران به تلاش برای تولید سلاح هسته‌یی گفت: نمی‌توانیم منتظر بمانیم و بگوییم آیا آنها به بمب دسترسی پیدا می‌کنند و سپس عمل کنیم.

وی افزود که تحریم علیه ایران باید "سریع، متمرکز و قوی‌تر" شود.

باراک گفت که جامعه بین‌المللی موافق است که مسیردیپلماتیک و توسل به تحریم باید تا انتها طی شود و "هیچ گزینه‌ای نباید از روی میز کنار گذاشته شود."

به گزارش ایسنا رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تحریم‌ها را در جهت دشمنی با ملت ایران عنوان کرده و گفته است: از نظر مردم ما تحریم اقدامی محکوم، بی‌نتیجه و بی تاثیر است.



نظر شما :