عفو مشروط در لیبی

۲۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۸۷۲۶ سرخط اخبار
 اولین کنفرانس آشتی ملی لیبی میان طوایف و قبایل این کشور با درخواست وضع قوانین لازم برای این کشور به پایان رسید و رئیس شورای انتقالی لیبی از عفو گردان‌های قذافی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، روز گذشته اولین کنفرانس آشتی ملی لیبی میان طوایف و قبایل این کشور درحالی به پایان رسید که شرکت‌کنندگان در کنفرانس خواستار وضع قوانین لازم برای برقراری عدالت و آشتی ملی در دوره انتقالی در این کشور شدند.

همچنین از موسسات و نهادهای جامعه مدنی و شیوخ و بزرگان قبایل خواستند نقش خود جهت حل مشکلات و ایجاد فرهنگ پایبندی به ارزش‌های مذهبی و اجتماعی که از وحدت ملی حمایت کند، را ایفا کنند.

بیانیه پایانی این کنفرانس خواستار تشکر و قدردانی مادی و معنوی از انقلابیون و مشارکت دادن آنها در ساخت کشوری مستقر و آبادان است.

در این راستا مصطفی عبد الجلیل با اشاره به این‌که مهمترین هدف از تشکیل این کنفرانس تحکیم آشتی ملی براساس آن چیزی است که اسلام به آن توصیه کرده است، گفت: در این کنفرانس از عفو و بخشش سخن به میان آمد که البته این موضوع شکایات خصوصی را دربرنمی‌گیرد.

وی در ادامه درباره نیروهای فعال در صفوف رژیم قذافی گفت که شورای انتقالی لیبی حاضر به عفو آنها اما با شرایطی است.

اما عبد الرحیم الکیب، نخست‌وزیر دوره انتقالی لیبی در افتتاحیه این کنفرانس تاکید کرد که دولت انتقالی این کشور به آشتی ملی

و مذاکره اهمیت بسیاری می‌دهد و برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.


نظر شما :