لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران بر روی میز کنگره

۱۹ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۸۶۹۶ سرخط اخبار
مجلس نمایندگان آمریکا در صدد است هفته آینده لایحه تحریم‌های بیشتر و جدیدتر علیه ایران را به رأی گذارد به امید آنکه بتواند برنامه هسته‌ای کشور ایران را متوقف کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد هفته آینده در خصوص تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران رأی گیری کند.

بر اساس این گزارش، قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در صدد هستند لایحه را به رأی گذارند که طبق آن کشورها و شرکت‌هایی که در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، بنزین به ایران ارائه می‌دهند و به نوعی با برنامه هسته‌ای ایران ارتباط دارند، تحریم‌ می‌شوند.

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران شامل مسدود کردن دارایی‌های افراد و شرکت‌ها مرتبط با ایران در آمریکا، ممنوعیت پرواز به آمریکا و لغو قراردادهای این افراد و شرکت‌ها با دولت آمریکا است و همچنین دسترسی به وام‌ بانکهای آمریکا یا موسساتی چون بانک "صادرات-واردات" را برای افراد و شرکت‌های تحریم‌ شده محدود می‌کند.

این لایحه در شرایطی به رأی گذاشته می‌شود که مقامات آمریکایی در تلاش هستند ایران را به علت داشتن برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز تحت فشار قرار دهد و با به اعمال تحریم‌های بیشتر ایران را به انزوا کشاند و اما این در حالی است که ایران برخلاف ادعاهای غرب که تهران برنامه تسلیحات هسته‌ای را دنبال می‌کند، برنامه هسته‌ای کاملاً صلح آمیز دارد و گزارش‌های مختلف آژانس از برنامه هسته‌ای ایران هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای کشورمان را نشان نمی‌دهد.



نظر شما :