واکنش های بین المللی به پخش تصاویر هواپیمای آمریکایی در تلویزیون

۱۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۸۶۸۱ سرخط اخبار
نشان دادن تصاویر هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که به تصرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمده است با واکنش های بین المللی مواجه شده است .

به گزارش «تابناک» نشریه استرالیایی« سیدنی مورنینگ هرالد» ، نوشته است که  دو دقیقه پس از نشان دادن این تصاویر مقامات آمریکایی بررسی های خود را در این باره آغاز کردند .

«جان کربی »، سخنگوی پنتاگون در این باره گفته است که کارشناسان مشغول بررسی تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران هستند . وی همچنین اضافه کرده است که نمی خواهد درباره ماموریت و قابلیت های این هواپیمای بدون سرنشین صحبتی بکند .

این نشریه استرالیایی همچنین این عبارت حضرت امام که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند را که بر روی بدنه سکوی نگهداری هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نوشته شده بود را مورد توجه قرار داده است .

«نیویورک تایمز » هم در این باره نوشته است که ایران اولین مدرک خود در باره تصرف هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در یک نمایش تلویزیونی به همه نشان داده است . این نشریه هم به وجود تصویر امام خمینی و عبارت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اشاره کرده و نوشته است که این هواپیما با خسارات کمی در اختیار ایران در آمده است .

«بی بی سی» انگلیسی هم ضمن پوشش خبر نمایش هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ، به نقل از نشریه نیویورک تایمز در روز پنج شنبه نوشته که این ماموریت این هواپیما تصویر برداری از سایت های هسته ای ایران بوده است . خبرنگار این شیکه تلویزیونی همچنین گفته است که این یک شکست اطلاعاتی برای آمریکا بوده است .

شبکه خبری «سی ان ان آمریکا»  نیز به نقل از کارشناسان هوایی گفته است که برای آنان هواپیمای نشان داده شده یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بوده است ، در همین حال وی اضافه کرده که آنان انتظار داشتند لاشه های این هواپیما را ببینند ، اما ایران با نشان دادن این هواپیما با اندک خسارتی خواستار شکستن غرور آمریکایی ها شده است .

«جو کرینچیونه » ، عضو شورای روابط خارجی آمریکا نیز به «سی بی اس نیوز » گفته است که این هواپیما یکی از پیچیده ترین هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بوده است که دستیابی ایران ، چین و روسیه به سیستم این هواپیما امنیت ملی آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

نظر شما :