هشدار صریح لاوروف به اعراب

۱۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۸۶۶۰ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه روسیه با اعلام آمادگی کشورش برای اعزام ناظران مستقل به سوریه اعلام کرد مسکو با تبدیل طرح عربی به هشدار علیه سوریه مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، سرگئی لاوروف امروز چهارشنبه گفت طرح اتحادیه عرب درباره سوریه نباید به هشدار تبدیل شود.
 
وزیر امور خارجه روسیه همچنین آمادگی کشورش را برای اعزام ناظران به سوریه اعلام کرد.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از لاوروف در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در "ویلنیوس" پایتخت لیتوانی آورده است : روسیه از همان ابتدا درخواست می کرد که خشونت از هر طرفی که سر می زند، متوقف شود، خشونت فقط از سوی مقامات سر نمی زند، بلکه از سوی کسانی که دست به تحریک می زنند و تعداد آنها در میان تظاهرات کنندگان در حال افزایش است، نیز سر می زند.

وی افزود : برای اینکه مطمئن شویم که آیا وضعیت اینگونه است یا خیر، این کار مستلزم ناظران مستقل است، به همین سبب از همان ابتدا از طرح اتحادیه عرب حمایت کردیم، اما اینکه این طرح بخواهد به هشدار تبدیل شود، به شدت با آن مخالفیم.
 
لاوروف تاکید کرد روسیه قادر است ناظران خود را به سوریه در صورتی که مقامات سوری اهتمام نشان دهند، اعزام کند، امکان بررسی گسترش فهرست ناظران در سوریه در چارچوب اتحادیه عرب با وارد کردن نمایندگان غیر عرب که اوضاع سوریه برایشان مهم است، وجود دارد.

خاطر نشان می شود لاوروف پیشتر با هشدار به کشورهای غربی و کشورهای عربی همسو با آنها درباره پیامدهای اقدامات خصمانه آنها علیه سوریه تاکید کرده بود: هشدار و تهدید هیچ کمکی به حل مشکلات در سوریه نخواهد کرد.

وی گفته بود : امیدواریم که دوستان ما در اتحادیه عرب که روابط راهبردی ما با آنها در حال توسعه است، به قواعد و مبانی که اتحادیه عرب وضع شده، برای اتخاذ تصمیمات مناسب پایبند باشد و در قبال آنچه در منطقه رخ می دهد، مسئولیت پذیر باشند و منافع ملتهای خود و همچنین ثبات و امنیت و همکاری را در نظر بگیرند.
 

نظر شما :