درخواست برای ابقای منافقین در عراق

۱۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۸۶۳۰ سرخط اخبار

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق تمدید مهلت زمانی برای خروج گروهک تروریستی منافقین از خاک عراق تا زمان نامحدود را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "مارتن کوبلر" شب گذشته از شورای امنیت خواست که از دولت عراق بخواهد مهلت زمانی اعطا شده به گروهک تروریستی منافقین برای خروج از این کشور را تا زمان نامحدود تمدید کند.

وی افزود: سازمان ملل متحد به زمان بیشتری نیاز دارد تا به وضعیت اردوگاه اشرف و ارائه راه حلی دائمی و مسالمت آمیز در این باره دست یابد.

کوبلر در ادامه گفت: جامعه جهانی ناگزیر خواهد شد اعضای اردوگاه اشرف را به کشورهای دیگر منتقل کند و ما ساکنان این اردوگاه را تشویق می کنیم به این پیشنهاد به طور جدی فکر کنند.

وی گفت: سازمان ملل متحد نمی تواند ساکنان اشرف را به بازگشت به کشورشان مجبور کند.

اردوگاه اشرف که اخیرا به "عراق جدید" تغییر نام داده، در استان دیاله عراق حدود 3500 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را درخود جای داده است. گروهک تروریستی منافقین از دهه هشتاد پادگان نظامی اشرف دراستان دیاله (57 کیلومتری شمال شرق بغداد ) را به عنوان مقر خود برگزید.

دولت عراق پرونده امنیتی این اردوگاه  را اوایل سال 2009 از نظامیان آمریکایی تحویل گرفت و نیروی امنیتی ویژه ای برای حمایت از این اردوگاه تشکیل داد؛ دولت عراق اخیرا برای خروج اعضای این گروهک تروریستی از خاک این کشور تا پایان سال جاری میلادی ضرب الاجل تعیین کرده است. 

نظر شما :