نخست وزیر کردستان عراق استعفا داد

۱۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۸۶۲۷ سرخط اخبار
 نخست‌وزیر منطقه کردستان در پی ناآرامی‌های جدید در منطقه کردستان و در چارچوب توافق حزب اتحادیه‌ میهنی و حزب دموکرات کردستان از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش فارس، روزنامه کردی "لوین" نوشت که "برهم صالح" نخست‌وزیر منطقه کردستان استعفای خود را به "مسعود بارزانی" رئیس این منطقه تقدیم کرد.

این روزنامه کردی نوشت: دلیل استعفای زودهنگام برهم صالح حوادث اخیر در منطقه "بهدینان" واقع در شمال کردستان و به آتش کشیدن مقرهای اتحاد اسلامی کردستان است.

بر اساس توافق حزب اتحادیه‌ میهنی و حزب دموکرات کردستان قرار بود اواخر سال جاری میلادی برهم صالح نخست وزیر منطقه‌ کردستان عراق از سمت خود استعفاء داده‌ و این مقام بار دیگر به‌ نامزد حزب دموکرات کردستان به‌ رهبری "مسعود بارزانی" واگذار شود.

اتحادیه‌ میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در این منطقه‌ توافقنامه‌ ای امضاء کردند که‌ به‌ موجب آن در صورت کسب اکثریت آراء پارلمان، هر کدام از این دو حزب به‌ مدت 2 سال مقام نخست وزیری منطقه‌ کردستان را بر عهده‌ خواهند داشت.

از سوی دیگر روزنامه مستقل کردی "هاولاتی" درباره دلایل پشت پرده حمله به چند مقر اتحاد اسلامی کردستان خبر داد و نوشت: دلیل این حمله درگیری میان دو مقام مسئول در حزب دموکراتیک کردستان بوده است که یکی از آنها از نزدیکان نیچروان بارزانی است. این روزنامه درباره هویت شخصیت دوم چیزی ننوشت و تنها ادعا کرده است که همین شخص دیگران را تحریک کرده است که برای انتقام مرکز "التدلیک" در بهدینان را به آتش بکشند.

این در حالی است که چند روز پیش برخی رسانه‌های عراقی درباره ناآرامی‌های اخیر در منطقه کردستان عراق نوشته بودند: پس از آنکە مردم تعدادی از شهرهای منطقە کردستان عراق در اعتراض بە افزایش مراکز لهو لعب و عرضە کنندە مشروبات الکلی، تظاهرات اعتراض آمیزی را برگزار کردند، در مقابل طرفداران حزب دمکرات همە دفاتر حزب اتحاد اسلامی در استان دهوک را غارت کردند.


نظر شما :