رضایت هیئت آذربایجانی از سفر به ایران

۱۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۸۶۲۱ سرخط اخبار

رییس بخش سیاسی واجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان که بتازگی در راس هیات سیاسی-مطبوعاتی به ایران سفر و با برخی مقامات کشورمان دیدارکرده، دستاورد های سفر هیات آذربایجانی رامثبت خواند وگفت: دو کشور براصل حفظ احترام متقابل تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، علی حسن اف روزگذشته (سه شنبه) درمصاحبه با خبرگزار ی'ترند' نیوز، افزود: ایران سیاست های خود رادرجامعه بین المللی برمبنای خواست مردم کشورش وجمهوری آذربایجان نیز استقلال خویش را برمبنای اراده مردم خود پایه ریزی کرده است.

وی یادآورشد: دو کشور براساس خواست و اراده مردم خویش احترام متقابل را مدنظر قرار می دهند.

رییس بخش سیاسی و اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایرانی،گفت: طرفین موافقت کردند که با دیده احترام به ارزش های یکدیگر بنگرند و این مهم نیز درسطح رسانه های دو کشور رعایت شود.

به گفته این مقام آذری، در دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران پیشنهاد شد دو کشور نمایشگاه مشترکی را برگزار کنند و جمهوری آذربایجان برای میزبانی این نمایشگاه و تبادل تجارب مطبوعاتی اعلام آمادگی کرد.

حسن اف افزود: درمجموع مذاکرات هیات آذری بامقامات ایرانی درفضای صمیمی برگزارشد و امیدواریم رویکردهای مطبوعاتی دو کشور نیز بر اساس احترام متقابل باشد.

وی گفت:درسفربه تهران از نمایندگان و مدیران مطبوعاتی ایران دعوت کردیم تا سال اینده با سفر به جمهوری آذربایجان و تشکیل یک کار گروه مشترک، پل ارتباطی مطبوعات ایران و جمهوری آذربایجان را برقرار کنند.

علی حسن اف رییس بخش سیاسی و اجتماعی نهاد ریاست جمهوری آذربایجان را دراین سفر چهارروزه (11تا14آذرماه) گروه چهارنفره رسانه ای جمهوری آذربایجان، نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقامات رادیو و تلویزیون دولتی و نهادهای مطبوعاتی این کشورهمراهی کردند.


نظر شما :