توسعه تحریم‌های استرالیا علیه ایران

۱۵ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۸۵۹۸ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: استرالیا به دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی،تحریم‌های اعمالی خود علیه ایران را به بخش‌های مالی و نفت توسعه داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که در نخستین هفته دسامبر نیز اتحادیه اروپا فهرستی 180 موردی از مقامات و شرکت‌های تحریم شده ایرانی منتشر کرد. همچنین انگلیس، کانادا و آمریکا پس از انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ماه گذشته ،تحریم‌های مضاعفی را علیه جمهوری به اجرا درآوردند. در این گزارش از ماهیت نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی شده بود.
کوین راد، وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به نگرانی فزاینده کنبرا در مورد ایران ،اظهار داشت: اقدامات جدید استرالیا افراد و شرکت‌هایی را شامل می‌شود که با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران در ارتباط هستند. وی ادامه داد: این اقدامات همچنین محدودیت تجارت در بخش‌های مالی و نفتی ایران را نیز در بر می‌گیرد.
وزیر امور خارجه استرالیا تاکید کرد که ایران باید گام‌های لازم که از سوی شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست شده است را بردارد و به طور سازنده با جامعه بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای‌اش وارد تعامل شود. 

نظر شما :