نیویورک تایمز مدعی شد

انفجار، برنامه موشکی ایران را به تعویق انداخت

۱۴ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۸۵۹۲ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: گزارش ها حاکی از آن است که انفجار اخیر در پایگاه موشکی سپاه در نزدیکی کرج، این  پایگاه را به طور کامل تخریب و برنامه‌های موشکی ایران را به تعویق انداخته است.
مقامات آمریکایی و اسرائیلی در گفت و گو با روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شده اند که انفجار اخیر ، پس رفتی جدی برای برنامه موشک های دوربرد ایران بوده است.
بنابر این گزارش، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که این پایگاه نظامی مرکز اصلی آزمایش موشک های پیشرفته بوده که در مقایسه با مدل های پیشین مجهز تر است و قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد. همچنین این تصاویر نشان می دهد این انفجار که بیش از 3 هفته قبل اتفاق افتاد این پایگاه نظامی را به طور کامل تخریب کرده است.
مقامات تهران دلیل این انفجار که در آن بیش از 30 نفر کشته شدند را تصادفی اعلام کرده که به دنبال جا به جایی مواد منفجره روی داده است.
یکی از مقامات جاسوسی آمریکا در گفت و گو با این روزنامه آمریکایی مدعی شد که هر چیزی که برنامه های هسته ای و موشکی ایران را به تعویق بیاندازد و  زمان بیشتری را برای برخورد با جمهوری اسلامی در اختیار غرب قرار دهد، خوب است  و آنچه در این پایگاه موشکی اتفاق افتاده یک پیروزی کوچک است. 

نظر شما :