مسکو: اعزام کشتی‌های جنگی ربطی به بحران سوریه ندارد

۰۹ آذر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۸۴۱۷ سرخط اخبار
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که ورود کشتی‌های جنگی این کشور به دریای مدیترانه در رابطه با برگزاری چند مانور و هیچ ارتباطی به بحران سیاسی کنونی در سوریه ندارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "نیکولای ماکاروف" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه اعلام کرد که ورود کشتی‌های جنگی این کشور به دریای مدیترانه در رابطه با مانوری است که قرار است برگزار شود و هیچ ارتباطی به بحران سیاسی کنونی در سوریه ندارد.

ژنرال ماکاروف در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که علت اعزام کشتی‌های جنگی به سواحل سوریه چیست، گفت: ما انجام چند مانور در منطقه دریای مدیترانه را برنامه ریزی کرده ایم و اعزام کشتی‌های جنگی ناوگان دریایی روسیه به این علت است و این مسئله ارتباطی به سوریه ندارد.

این مقام بلندپایه نظامی افزود: روسیه در مقابل شرکای غربی خود تعهداتی دارد و در همین رابطه هم باید در برخی مانورهای نظامی مشترک در دریای مدیترانه شرکت کند. به همین دلیل ما بطور مشخص این کشتی‌ها را به سواحل سوریه اعزام نکرده ایم.

روز سه شنبه یک مقام رسمی سفارت سوریه در مسکو هم اعلام کرد که ورود برنامه ریزی شده یک گروه از کشتی‌های جنگی روسیه با سرپرستی ناو سنگین هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» به پایگاهی در «تارتوس» سوریه ارتباطی به بحران سیاسی موجود در این کشور ندارد.

روز دوشنبه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تنها پایگاه نظامی روسیه در بندر «تارتوس» سوریه که تنها پایگاه خارجی در این کشور است، پذیرای گروهی از کشتی‌های جنگی روسیه شده است. برخی اخبار این مسئله را در ارتباط با برخورد غرب با اوضاع داخلی در سوریه دانسته بود.

لازم به ذکر است که اخیرا گروه ضربت کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا به سرپرستی ناو هواپیمابر «جورج بوش» نزدیک سواحل سوریه مستقر شده است.


نظر شما :