بازتاب جهانی ورود دانشجویان به سفارت انگلیس

۰۹ آذر ۱۳۹۰ | ۰۲:۵۹ کد : ۱۸۴۰۰ سرخط اخبار
 

فرارو - ورود دانشجویان ایرانی به سفارت انگلیس به سرعت در خبرگزاری های خارجی بازتاب یافت. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شماری از تظاهرات‌کنندگان ایرانی وارد محوطه سفارت انگلیس در تهران شدند.

خبرگزاری فرانسه افزود: دهها تظاهرات‌کننده سه شنبه وارد سفارت انگلیس در تهران شدند و پرچم انگلیس را برداشتند و به جای آن پرچم ایران قرار دادند.

تظاهرات کنندگان که به اقدامات خصمانه این کشور اعتراض داشتند، از دیوار محوطه ای که سفارت در آن قرار دارد بالا رفتند و شیشه های سفارت را شکستند و پس از آن وارد محوطه سفارت شدند و اشیایی را به سمت شیشه ها پرتاب کردند.

صدها تظاهرات کننده در برابر سفارت تجمع کرده بودند و خواستار بسته شدن و اخراج فوری سفیر انگلیس شدند.

پارلمان ایران قانونی را تصویب کرد که روابط دیپلماتیک با انگلیس را به سطح کاردار کاهش می دهد و اخراج سفیر انگلیس را در مهلتی دو هفته ای درخواست می کند. این تصمیم در واکنش به تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران صورت گرفت. درپی انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لندن این تحریم ها را هماهنگ با آمریکا و کانادا علیه ایران اتخاذ کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد تظاهرات کنندگان خشمگین در ایران با بالا رفتن از سفارت انگلیس در تهران پرچم آن را پایین آوردند و آتش زدند.

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد معترضان ایرانی اقدام به ورود به داخل سفارت انگلیس در تهران کردند.

آسوشیتدپرس گزارش داد دهها دانشجوی تندروی ایرانی روز سه شنبه با حمله به سفارت انگلیس در تهران، پرچم این کشور را پایین آوردند و مدارک را از پنجره های سفارت به بیرون ریختند. دانشجویان شعار "سفارت انگلیس تسخیر باید گردد" و "مرگ بر انگلیس" سر دادند. حادثه روز سه شنبه دو روز پس از آن روی داد که مجلس ایران طرحی را به منظور کاهش سطح روابط دیپلماتیک با انگلیس در پی حمایت این کشور از تحریم های تازه آمریکا بر ضد ایران، تصویب کرد. شورای نگهبان نیز یک روز پس از آن طرح مجلس را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، دانشجویان خشمگین دانشگاههای ایران روز سه شنبه به سفارتخانه انگلیس در تهران حمله کردند و پرچم این کشور را پایین کشیدند. به گفته شاهدان، دانشجویان معترض که شعار "مرگ بر انگلیس" سر می دادند از مجموعه (سفارت انگلیس) بالا رفتند. تصاویر منتشر شده در تلویزیون محلی ایران نشان می دهد که برخی از معترضان اقدام به شکستن پنجره های سفارتخانه کردند. این اعتراضات پس از آن رخ داد که مجلس ایران چهارشنبه گذشته طرح مربوط به کاهش روابط با انگلیس را با اکثریت قاطع تصویب کرد.
 

نظر شما :