داود اوغلو: ترکیه آماده انجام هر سناریویی علیه سوریه است

۰۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۱ کد : ۱۸۳۶۳ سرخط اخبار
وزیر خارجه ترکیه گفته است که کشورش آماده اجرای هر سناریویی علیه سوریه است.

به گزارش «تابناک»  به نقل از «رویترز،»، «داود اوغلو» که امروز با شبکه تلویزیونی 24 گفت‌وگو می‌کرد، افزود که این کشور نمی‌خواهد در این کشور مداخله نظامی کند، ولی خود را آماده انجام هر سناریویی در مقابل این کشور کرده است، چرا که حکومت بشار اسد، هیچ شانسی برای ماندن ندارد.

«تودی زمان» نیز گزارش داد: یکی از سناریو‌هایی که ممکن است ترکیه در مقابل سوریه به کار بگیرد، این است که آب رودخانه‌های دجله و فرات را روی سوریه ببندد؛ مسأله‌ای که ممکن است بر عراق هم تأثیر جدی داشته باشد، چرا که این دو کشور، دیرهنگامی است که بر سر استفاده از آب این رودخانه‌ها با ترکیه مشکل دارند.

بنا بر این گزارش، عراق از جمله کشور‌هایی است که در تحریم اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه رأی ممتنع داده و گفته است که به دلیل داشتن مرز‌های طولانی با این کشور، نمی‌تواند تجارت خود با این کشور را محدود کند.

در این باره، روز گذشته، وزیر خارجه سوریه، مدارکی از کشتار نظامیان این کشور توسط گروه‌های سلفی و خوشحالی آنان بر بالای سر جنازه این نظامیان به خبرنگاران نشان داد.

گفتنی است، عربستان و اردن از حامیان جدی مخالفان بشار اسد هستند و کمک‌های تسلیحاتی و مالی به این کشور می‌کنند. عربستان در هفته گذشته، چهار نفر از شیعیان این کشور را به جرم اعتراض به حکومت آل فهد کشته است و اجازه هیچ گونه راهپیمایی مسالمت‌آمیز نیز به آنان نمی‌دهد


نظر شما :