خط و نشان آمریکا و اروپا علیه ایران

۰۸ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۸۳۴۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: ایالات متحده و اتحادیه اروپا بار دیگر تهدید کردند که تهران به دلیل برنامه‌های هسته‌ای مورد تردیدش در معرض تحریم‌های مضاعف قرار دارد و باید هرچه سریعتر نگرانی های بین‌المللی را تعدیل کند.

انگلیس، کانادا و ایالات متحده اخیرا تحریم‌هایی را علیه بخش‌های مالی، پتروشیمی و انرژی ایران به اجرا درآورده اند و انتظار می‌رود اتحادیه اروپا نیز در نشست روز پنجشنبه خود اقدامات مشابهی را علیه جمهوری اسلامی عملی کند.

موج جدید تحریم‌ها علیه ایران پس از آن آغاز شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعاتی را در مورد ماهیت نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر کرد.

مقامات آمریکایی پس از نشست شامگاه دوشنبه خود در کاخ سفید تاکید کردند که به نبال راهی دیپلماتیک برای پرونده هسته‌ای ایران هستند و این در شرایطی است که مقامات اسرائیلی از احتمال اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی سخن می‌گویند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در بیانیه مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا آمده است در صورتی که تهران به تعهدات بین‌المللی عمل نکند،‌اقدامات مضاعفی علیه ایران به کار گرفته خواهد شد.

 اما افزایش فشار غرب بر ایران در حالی انجام می‌شود که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرده است اعمال تحریم‌های مضاعف علیه تهران، راه مذاکره غرب با جمهوری اسلامی را دشوار تر می‌کند.

این در حالی است که واکنش اخیر مجلس شورای اسلامی به تحریم‌های اعمالی از سوی انگلیس علیه ایران این بوده که روابط دیپلماتیک خود را با این کشور کاهش دهد.

گفتنی است در بخش دیگری از بیانیه اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد ایران بار دیگر به موضوع طرح ترور سفیر عربستان سعودی در واشینگتن و نقش سپاه در آن اشاره و تاکید شده است که جمهوری اسلامی باید در این زمینه پاسخگو باشد.



نظر شما :