لبنان تحریم‌های اتحادیه عرب بر ضد سوریه را اجرا نمی‌کند

۰۷ آذر ۱۳۹۰ | ۲۰:۵۵ کد : ۱۸۳۴۱ سرخط اخبار

وزیر خارحه لبنان اعلام کرد که این کشور تحریم‌های اتحادیه عرب بر ضد سوریه را اجرایی نخواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان امروز در اظهاراتی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بیروت هرگز تحریم های اتحادیه عرب علیه سوریه را اجرا نخواهد کرد، چرا که با آنها مخالف است و معتقد است که این اقدام به ضرر لبنان است.

منصور تصریح کرد: ما با این تحریم ها موافق نیستیم و آن را اجرایی نخواهیم کرد.

وی افزود: ما مخالف تحریم های اعمال شده علیه سوریه هستیم، چرا که این تحریم ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تبعات منفی زیادی برای لبنان دارد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب در راستای سیاست های غرب در سوریه در نشست اخیر خود (27 نوامبر) بسته تحریم شدیدی علیه دولت سوریه اعمال کردند که در نوع خود اولین تحریم یک کشور عربی در اتحادیه عرب به شمار می‌رود. اما عراق با این اقدام مخالفت کرد و لبنان نیز خود را از این طرح کنار کشید و به تحریم سوریه اعتراض کرد.

منع سفر شخصیت‌ها و مسئولان سوری به کشورهای عربی و بلوکه کردن دارایی آنان،  توقف تعامل با بانک مرکزی سوریه،  توقف تعاملات تجاری دولتی با سوریه ،بلوکه شدن منابع مالی دولت سوریه از مهمترین بندهای این تحریم هاست.

این در حالی است که پیش از این نیز بسیاری از این تحریم ها از سوی شورای امنیت علیه سوریه اعمال می شد و تاثیر زیادی در مناسبات خارجی سوریه با کشورهای دیگر نداشت.



نظر شما :