استقبال فرانسه از فشار اتحادیه عرب بر سوریه

۰۷ آذر ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۸۳۳۹ سرخط اخبار

در پی دخالت کشورهای غربی در امور داخلی سوریه، فرانسه همسو با سیاست‌های آمریکا و با هدف اعمال فشار سیاسی بر دمشق، از تصمیم اتحادیه عرب برای وضع تحریم‌های جدید علیه سوریه استقبال کرد.

به گزارش فارس، "آلن ژوپه" امروز در گفت‌وگو با رادیو "فرانس اینفو" در اظهاراتی اعلام کرد: «پس از رأی اتحادیه عرب در خصوص تحریم سوریه، روزها برای رژیم این کشور به شماره افتاده‌اند.»

وی افزود: «متأسفانه اقدامات در جهت متوقف کردن سرکوب‌های رژیم سوریه به کندی پیش می‌رود اما در عین حال تصمیم اتحادیه عرب برای وضع تحریم‌های جدید علیه سوریه موجب انزوای بیش از بیش رژیم سوریه خواهد شد.»

وزیر خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «روزها برای رژیم سوریه به شماره افتاده‌اند و این مسئله کاملا آشکار است. رژیم سوریه امروز کاملا منزوی شده است.»

آلن ژوپه در عین حال با اشاره به ایده ایجاد "گذرگاه‌های انسانی" برای حمایت از مخالفان سوری افزود: «من فکر می‌کنم که ایده ایجادکوریدورهای اسناین هنوز کاملا کنار گذاشته نشده چرا که این مسئله یک ضرورت است. ما این کار را در شرایط و موقعیت‌های دیگر انجام داده‌ایم و این تنها راه کاهش کشتار مردم در کوتاه مدت است.»

وی افزود: «من از رد ایده ایجاد کوریدورهای انسانی از سوی سازمان ملل اطلاعی ندارم. این ایده درخواست شورای ملی سوریه است نه ایده من؛ من از سازمان ملل و اتحادیه عرب می‌خواهم که درباره این ایده فکر کنند.»

بر اساس این گزارش، "والری آموس" رئیس عملیات بشردوستانه سازمان ملل روز شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن رد ایده ایجاد کوریدورهای انسانی اعلام کرد که یک و نیم میلیون نفر از مردم سوریه نیازمند کمک‌های غذایی هستند

بر اساس این گزارش، اتحادیه عرب که متشکل از 22 عضو است روز گذشته بدون اجماع کامل تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه را تصویب کرد.

بر اساس تحریم هایی که اتحادیه عرب علیه سوریه در نظر گرفته است، مقامات سوریه از سفر به کشورهای عربی منع می‌شوند و تمام دارایی‌های دولت بلوکه شده و تمامی پروازها به سوریه قطع می‌شود.

همچنین بر اساس این تحریم‌ها تمامی تراکنش‌های مالی با دولت سوریه و بانک مرکزی این کشور متوقف خواهد شد.

این تحریم‌ها توسط "شیخ حمد بن جاسم آل ثانی" نخست‌وزیر قطر اعلام شد که کشورش طلایه‌دار اقدامات اتحادیه عرب علیه سوریه است.

این برای اولین بار است که اتحادیه عرب تحریم‌های اقتصادی علیه کشوری در منطقه اعمال می‌کند.

اتحادیه عرب در حالی به بهانه اقدامات دولت سوریه علیه مردم، تحریم‌هایی را علیه دمشق اعمال می‌کند که هیچ توجهی به کشتارها و سرکوب‌های رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین و یمن نمی‌کند.



نظر شما :