میراث دار تزار به دنبال میراث دار ناپلئون

۰۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۲:۱۳ کد : ۱۸۰۷ اخبار اصلی
ولادیمیر پوتین سعی می کند کسی به رازهای زندگی خصوصی اش پی نبرد
میراث دار تزار به دنبال میراث دار ناپلئون
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که هشت سال زندگی خصوصی خود را پشت دیوارهای کاخ کرملین مخفی کرده بود روز جمعه خبر جدا شدن از همسرش را شایعه خواند.
 
روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت چاپ مسکو روز جمعه نوشت ولادیمیر پوتین تحت تاثیر آلینا کابایوا، ژیمناست 24 ساله ای که مدال طلای المپیک را از آن خود کرده است از همسر خود جدا شده است.
 
خبر از آنجا سرچشمه گرفت که ولادیمیر پوتین در دیدار با سیلویو برلسکونی، نخست وزیر تازه انتخاب شده ایتالیا با شرکت در یک کنفرانس خبری به سوال خبرنگار روسی که از وی در خصوص این شایعه سوال کرد جوابی نداد و سوال دیگری را پاسخ گفت. بعد از پاسخ به یک سوال دیگر، آقای پوتین خطاب به خبرنگار گفت که حتی کلمه ای از آنچه شما می گویید صحت ندارد.
 
روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت، روز پنجشنبه نوشت که پوتین 56 ساله قصد دارد با آلینا کابایوا که تنها 24 سال سن دارد و به عنوان قهرمان رشته ژیمناستیک در جهان شناخته شده است ازدواج کند. این روزنامه همچنین اشاره ای به فعالیت های سیاسی خانم کابایوا کرد.
 
خبر تعطیلی روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت روز جمعه اعلام شد، هرچند شرکت رسانه های ملی روسیه علت این تعطیلی را دلایل مالی اعلام کرد اما تعطیلی این روزنامه نشان می دهد که پوتین علاقه ای به افشای کوچکترین مسائل خصوصی خود ندارد.
 
ولادیمیر پوتین در جولای سال 1983 با لودمیلا پوتین ازدواج کرد و دو ماه بعد خانم کابایوا به دنیا آمد. ولادیمیر و لودمیلا دارای دو دختر هستند اما این نکته که این زوج کمتر از معمول با یکدیگر در منظر عموم حاضر می شوند نیز می تواند یکی از دلایلی باشد که به شایعه جدا شدن ولادیمیر پوتین از همسرش دامن می زند.
 
خانم کابایوا اکنون به عنوان یکی از اعضای پارلمان روسیه شناخته می شود. وی سال گذشته به عنوان نماینده حزب روسیه متحد که ولادیمیر پوتین ریاست آن را برعهده دارد وارد پارلمان روسیه شد. وی تا روز پنجشنبه در خصوص این مسئله این اظهار نظری نکرده بود اما زمانی که این خبر در روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت به چاپ رسید، سخنگوی وی نسبت به اقدامات قانونی علیه روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت هشدار داد.
 
در کنفرانس مشترک خبری در ایتالیا، پس از آنکه ولادیمیر پوتین خبر ازدواج مجدد خود را تکذیب کرد کمی آرام تر شد و گفت که روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت اولین روزنامه ای نیست که در مورد زندگی خصوصی وی دست به گمانه زنی می زند. وی گفت که سایر روزنامه ها نیز مطالبی در مورد زنان موفق و زیبای دیگر مطالبی نوشته شده بود. فکر نمی کنم که جای تعجبی داشته باشد اگر بگویم که من تمامی این خانم ها را دوست دارم چراکه آنها زنان روس هستند. وی همچنین از زنان روس به عنوان زیباترین و باهوش ترین زنان دنیا نام برد که تنها قابل مقایسه با زنان ایتالیایی هستند.
 
ولادیمیر پوتین در این کنفرانس خبری بار دیگر به محدودیت های حوزه خصوصی در زندگی اجتماعی اشاره کرد و گفت که مردم یک جامعه حق دارند که در خصوص زندگی دولتمردان خود آگاهی داشته باشد اما حتی در این مسئله نیز حد و مرزی وجود دارد که آن حوزه خصوصی است که هیچ کس خق ندارد از این مرزها عبور کند.
 
هنوز مشخص نیست که منبع این خبر چه کسی است چرا که حتی الکساندر لبدوف، صاحب روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت نیز از اعلام منبع این خبر خودداری کرده است.
 
الکساندر لبدوف، روز جمعه در یک مقاله توضیحی اعلام کرد که وی هنگام چاپ این خبر در روزنامه حضور نداشته و حتی به صورت تلفنی نیز با وی هماهنگی لازم انجام نشده است. وی همچنین نوشت که در زمان چاپ روزنامه حتی در شهر مسکو نبود. وی نوشت که من به آن دسته روزنامه نگارانی که خارج از فضای مطلوب مطبوعاتی مطلب می نویسند علاقه ای ندارم.
 
وی خبرنگارانی را که این خبر را نوشته بودند بدون مسوولیت خواند و منبع آن را آزانس خبری او.بی. اس اعلام کرد.
 
در پی انتشار این خبر گریگوری نخورسکوف، سردبیر روزنامه مسکوسکی کارسپاندنت استعفا داد. این درحالی است که ایگور دودینسکی، معادن سردبیر این روزنامه اعلام کرد که روزنامه نگاران از مقاله منتشر شده حمایت می کنند و اعلام کرده اند که با توجه به اطلاعاتی که در دست داشتند این مقاله را منتشر کرده اند.
 
زندگی خصوصی سیاستمداران همواره مورد توجه مردم است. ولادیمیر پوتین در روزهای آخر ریاست جمهوری اش همچنان از حریم خصوصی خود حفاظت می کند و سعی می کند کسی راهی به رازهای زندگی خصوصی اش در پشت دیوارهای کرملین نیابد، این درحالی است که در آن سوی مرزها، میراث دار ناپولئون زندگی خصوصی خود را با مردم کوچه و بازار شریک می شود و درهای کاخ الیزه را به روی تمام فرانسوی ها باز می کند.
 

نظر شما :