میزان دارایی‌های قذافی مشخص شد

۳۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۷۲۲۸ سرخط اخبار

یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه اعلام کرد: دارایی معمر قذافی بیش از 85 میلیارد یورو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، شبکه خبری "فرانس24" فرانسه در گزارشی اعلام کرد که اموال و دارایی‌های معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی، به بیش از 85 میلیارد یورو می‌رسد.

وی گفت: در پس چادر ساده‌ای که قذافی همیشه مصر بود آن را در هر مکانی نصب کند، ثروت‌های هنگفتی بود که وی را به یکی از ثروتمندترین شخصیت‌های جهان تبدیل کرده بود. این ثروت‌ها از درآمدهای نفتی و سرمایه‌های خانوادگی او در سراسر جهان به دست آمده بود که در شرکت‌های چند ملیتی مختلف از جمله "آل استون"، "اودی اف"،‌"توتال" و شرکت خودروسازی "فیات" سرمایه‌گذاری شده بود.

این شبکه خبری در ادامه اعلام کرد: اجاره پاساژیی که قذافی در فرانسه کرایه کرده بود، هفتصد هزار یورو در ماه بود.

شبکه خبری فرانس 24 همچنین خاطرنشان کرد که این اموال بیشتر بلوکه شده است و به زودی به دولت جدید لیبی تحویل داده خواهد شد.

در همین حال رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که اوکسانا بالینسکا، پرستار اوکراینی قذافی به شدت از مرگ وی غمگین و متاثر شده است.

پرستار قذافی در این باره گفت: قذافی برای ما شغلی را فراهم کرد و دستمزد خوبی به ما می‌داد و ما از مرگ او به شدت متاثر شدیم.

بالینسکا یکی از شش پرستاری است که در ماه فوریه به اوکراین بازگشت.

از سوی دیگر دیپلمات‌های آمریکایی پیش‌تر در تلگرافی محرمانه، قذافی را به داشتن رابطه نامشروع با هالینا کولوتنیتسکا، یکی از پرستارانش متهم کرده بودند.



( ۳ )

نظر شما :