جزایری: ایران با آمریکای جدید مذاکره می کند

۲۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۷۱۶۴ سرخط اخبار
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور، اتهام زنی اخیر واشنگتن علیه تهران را در چارچوب اقدام برای انجام مذاکره با ایران تلقی کرد و افزود: رفتارهای خصمانه نسبت به ایران زمینه های هرگونه مراوده مسالمت آمیز را از بین برده و مذاکره تنها با آمریکای جدید انجام خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در گفتگو با «مهر» در خصوص ادعای اخیر آمریکا علیه ایران مبنی بر اجیر کردن فردی برای ترور سفیر عربستان اظهارداشت: این اقدامات ایالات متحده آمریکا تلاشی برای انجام مذاکره با ایران است.

وی بدلیل بروز مشکلات عدیده در آمریکا و ناکامیهای این کشور در منطقه مذاکره ایران را تنها با آمریکای جدید امکان پذیر دانست و افزود: رفتارهای چندگانه و خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران زمینه های هرگونه مراوده مسالمت آمیز را از بین برده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرایط به گونه ای شده است که حتی رژیم حاکم برآمریکا مشکلات برآمده از تظاهرات مردم این کشور علیه حاکمیت را نیز ناشی از اقدامات ایران می داند و با فرافکنی تلاش می کند با طرح موضوعات دروغین حقوق بشری و هسته ای توجه افکار عمومی را از چالش بزرگ رژیم سرمایه سالاری و کانون های ابرسرمایه داری به سایر مسائل منحرف نماید.

وی اضافه کرد: هیئت حاکمه آمریکا به غلط فکر می کند با طرح ها و سناریوهای فریب قادر است برای همیشه جلوی انتشار افکار و اندیشه های صلح طلبانه، خیرخواهانه و ضدظلم برآمده از آموزه های اصیل اسلامی و عدالتخواهانه را سد نماید در حالیکه فریادهای ضد ظلم شهروندان آمریکایی بطلان این فرضیه را به اثبات رسانده است.

جزایری با اشاره به اینکه آنچه که امروز در خاورمیانه و شمال آفریقا رخ داده است سیستمهای استکباری را در یک شوک بزرگ قرار داده، گفت: آمریکا و صهیونیسم جهانی همه سرمایه گذاری خود را نقش بر آب می بینند بطوریکه هم اکنون از روی عصبانیت به مرز جنون رسیده اند.

وی تصریح کرد: از این رو جامعه جهانی در یک فرصت تاریخی قرار دارد تا مانع آتش افروزیهای بیشتر شیطان بزرگ شود.

به گفته رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور همه شواهد و رویدادها حاکی از سقوط امپراطوری آمریکاست و چنگ اندازیهای آمریکا نشان از تلاش این رژیم برای حفظ بقای سلطه خود بر جهان دارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر آمریکا در شرایط ضعف تاریخی به سر می برد و به لحاظ داخلی و خارجی با ناکامی های جدی مواجه است بنابراین تو دهنی زدن به این دولت کار دشواری نیست.

جزایری خطاب به جامعه نخبگان، دانشگاهیان و حوزه های علمیه گفت: چالش لیبرال دموکراسی در علوم انسانی، اقتصاد، علوم اجتماعی، مدیریت و سایر عرصه ها از این قبیل بروز و ظهور یافته و اکنون جامعه جهانی منتظر جایگزینی نظریه های دیگری است.

گفتنی است، چندی پیش اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد ما یک ایرانی را دستگیر کرده‌ایم که به دست داشتن ایران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعتراف کرده است. وی تصریح کرده بود که واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما :