به دنبال گزارش خبرگزاری مهر

گروهک منافقین ارتباط با ترور را تکذیب کرد

۲۷ مهر ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۷۱۶۲ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی:‌ به دنبال انتشار گزارش خبرگزاری مهر در این خصوص که غلام شکوری یکی از اعضای گروهک منافقین است، روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از عناصر این گروهک مدعی تکذیب این خبر شد. وزیر دادگستری ایالات متحده در هفته گذشته ادعا کرد که سپاه قدس جمهوری اسلامی در طراحی ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشینگتن نقش داشته است. اتهامی که تهران آن را بی اساس توصیف می‌کند اما با این حال غلام شکوری به اتهام نقش آفرینی در طراحی این ترور بازداشت شده است. منابع خبری در آمریکا ادعا می‌کنند که وی عضو سپاه قدس است اما خبرگزاری مهر ضمن ارتباط دادن موضوع ترور با گروهک منافقین، ‌وی را عضو این گروهک معرفی کرده است. در این گزارش این نکته خاطرنشان شده است که شکوری در کمپ اشرف نیز دیده شده است و با نام‌های مختلفی به کشور‌های دیگر سفر کرده است. این در حالی است که مقامات آمریکایی هنوز به این گزارش خبرگزاری مهر واکنش نشان نداده اند اما مارک تونر ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ، در تازه ترین اظهارات خود بر موضع واشینگتن مبنی بر اینکه طرح ترور نقض قوانین بین‌المللی بوده و تهران باید در مورد آن پاسخگو باشد، ‌تاکید کرده است.  

به گزارش نیویورک تایمز، گروهک منافقین در واکنش به خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری مهر این خبر را تکذیب کرده است. یکی از سخنگو‌های این گروهک ادعا کرده است که اتهام وارد شده از سوی ایران واقعیت ندارد. با این وجود خبرگزاری مهر تاکید دارد که از طریق پلیس اینترپل به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده است. البته نیویورک تایمز در گزارش خود به بی پاسخ ماندن تماس‌ها برای برقراری ارتباط با پلیس اینترپل در فرانسه برای پیگیری موضوع اشاره کرده است.

گفتنی است در صورتی که شکوری عضوی از گروهک منافقین باشد، آمریکا در موضع مطلوبی قرار نخواهد گرفت چرا که ادعا کرده بود مقامات عالی رتبه ایران باید در خصوص طرح ترور پاسخگو باشند. وزارت دادگستری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که غلام شکوری، یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار است که از طریق ارتباط با گروه قاچاق مواد مخدر در مکزیک برنامه ترور الجبیر را طرح ریزی کرده است.

 

نظر شما :