ماموریت نیروی دریایی ارتش ایران فرامنطقه‌ای است

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۹ کد : ۱۷۰۷۹ سرخط اخبار

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت نیروی دریایی ارتش در حال حاضر فرامنطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در جمع کارکنان آموزش تخصص‌های دریایی رشت با تبریک سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام (ره) اظهار داشت: جایگاه معنوی کارکنان در عرصه عمل واضح و روشن است.
وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه نظامیان و روحانیون نیروی دریایی ارتش، افزود: توجه به معنویت در دیگر فعالیت‌ها اثرگذار است.
سیاری بر اهمیت آموزش در نیروی دریایی ارتش تاکید کرد و گفت: آموزش تخصص‌های دریایی رشت بدنه آموزشی نیروی دریایی ارتش را تشکیل می‌دهد و نیروها پس از آموزش در یگان‌های عملیاتی مستقر می‌شوند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اعزام شانزدهمین ناوگروه ارتش به دریای سرخ و فراتر از آن، تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده در آموزش تخصص‌های دریایی رشت عملاً در یگان‌های عملیاتی آزمایش می‌شود.
وی حضور نیروی دریایی در دریاهای دوردست را به دلیل آموزش‌های قوی در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت و دانشگاه امام خمینی (ره) در نوشهر توصیف کرد و ابراز داشت: جوانان در این مراکز توسط اساتید باید به گونه‌ای آموزش داده شوند که در عرصه بین‌المللی بدرخشند.
سیاری با تاکید براینکه دانش نیروی دریایی ارتش باید به‌روز باشد، عنوان کرد: تحول در آموزش و منطبق کردن آموزش‌ها با علم روز از ویژگی‌هایی است که مربیان باید مد نظر داشته باشند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش وجود دانش و فناوری روز را در عرصه دریاها تاثیرگذار خواند و متذکر شد: دانش به‌روز امکان استمرار ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در دریاهای دوردست را امکان‌پذیر می‌کند.
وی با اشاره به ارتقای توان آموزشی و استفاده از شبیه‌سازها در امر آموزش، خاطرنشان کرد: تمام آموزش‌های تخصصی باید در بستر معنوی انجام شود.
سیاری حرکت در بستر معنوی را سبب انجام دریانوردی‌های طولانی مدت و ارتقای سطح مهارت‌‌ها دانست و گفت: فرماندهان الگوی کارکنان هستند و آموزش گیرندگان باید در بستر معنوی رشد پیدا کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش، تربیت در بستر معنوی را مقدم بر آموزش نامید و اضافه کرد: انتقال فرهنگ در عرصه دریاها صورت می‌گیرد و باید ارزش‌های اسلامی را در این عرصه منتقل کنیم.
این مسئول بر حفظ ارزش‌های اسلامی تاکید کرد و متذکر شد: به پرورش جسم و روح و ارتقای علمی کارکنان نیروی دریایی باید توجه ویژه شود.
سیاری اولویت نخست نیروی دریایی ارتش را حرکت در بستر معنوی اسلامی اعلام کرد و گفت: انجام ماموریت‌های دریایی نیازمند ارتقای توانمندی جسمی، روحی و علمی است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر فرامنطقه‌ای انجام ماموریت می‌کنیم، اذعان داشت: آموزش‌های ارائه شده در عرصه دریاها آزمایش می‌شود.

 

نظر شما :