مقامات واشنگتن درباره تحریم نفتی ایران تردید دارند

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۴ کد : ۱۷۰۷۸ سرخط اخبار
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از فشار دولت اوباما به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انتشار سریع تر گزارش این نهاد ناظر بین المللی درباره اهداف نظامی برنامه های هسته ای ایران و نیز فشار آمریکا به بازرسان آژانس برای کشف شواهد بیشتر از اهداف نظامی برنامه های هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی نوشت که دولت آمریکا پس از اتهام های اخیر ایران درباره ترور سفیر عربستان در واشنگتن برای تشدید فشار به تهران و افزایش انزوای بین المللی این کشور در تلاش است با انتشار هر چه سریع تر گزارش جدید آژانس درباره برنامه های هسته ای ایران ، فشار به حکومت تهران را افزایش دهد .

گفتنی است اخیرا برخی دیپلمات های غربی به خبرگزاری رویترز گفته اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از فعالیت های هسته ای ایران در نظر دارد به صراحت جزییاتی از ابعاد برنامه های "نظامی – هسته ای" ایران را منتشر سازد.

این دیپلمات ها پیش بینی کردند انتشار این گزارش فضایی جدید علیه ایران در سطح بین المللی به وجود خواهد آورد و ایالات متحده و متحدان غربی اش با استفاده از این فضا خواهند کوشید قطعنامه  تحریمی شدید تری در شورای امنیت ملل متحد به تصویب برسانند.

اخیرا زمزمه هایی در آمریکا درباره تحریم بانک مرکزی ایران به گوش می رسد و با توجه به فشارهای کنگره و جمهوریخواهان درباره تشدید تحریم ها علیه ایران و نیزتقاضای  در پیش گرفتن رویکردی شدید تر در قبال ایران در پی ادعای تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا ، دولت اوباما می کوشد با استفاده از فرصت اتهام زنی های جدید خود علیه ایران ، فشارها را علیه ایران تشدید کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است در جلسه ماه نوامبر خود گزارش جدید خود درباره فعالیت های هسته ای ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار دهد.

 علی رغم تاکیدات مقامات واشنگتن دربار ه ضرورت تحریم بانک مرکزی ایران اما روزنامه نیویورک تایمز می نویسد مقامات واشنگتن درباره ابعاد و پیامدهای تحریم نفتی ایران چندان  مطمئن نیستند و به درستی نمی دانند این تحریم چه تاثیراتی می تواند در آینده بازار نفت و قیمت های آن و توان فروش نفت ایران از طریق واسطه ها داشته باشد.

نظر شما :