رفاقت یا ریاست جمهوری؟

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۷۰۶۰ سرخط اخبار
خبر انلاین: در شرایطی که بیست و چهار ساعت پیش ولادیمیر پوتین نخست وزیر فعلی این کشور رسما برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده و کاندیداتوری خود را به ثبت رساند، اقای مدودف بلندگو در دست برای مردی که قرار است بر کرسی او تکیه بزند تبلیغ می کند. دوستی میان مدودف و پوتین تعجب همگان را برانگیخته است. در فضایی که دو دوست به هنگام رقابت رفاقت را فراموش می کنند کرملین نشین این روزهای روسیه دست بردار مرشد خود نیست و از هر فرصتی برای به رخ کشیدن این دوستی و هواخواهی سیاسی استفاده می کند. قریب به 4 سال پیش که مدودف نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد بسیاری از تحلیل گران قد و قواره سیاسی او را بسیار کوچکتر از پوتین معروف به مرد پولادین روس ها خواندند و تاکید داشتند که اگر نبود حمایت تمام قد ولادیمیر از وی ، او نمی توانست بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. اکنون پس از گذران دور نخست این ریاست جمهوری تشریفاتی باز پوتین عزم خود را برای بازگشت جزم کرده و همگان را به این نتیجه رسانده است که چهار سال پیش هم حمایت از مدودف در حقیقت تقلایی برای سپردن موقت کرسی ریاست جمهوری به دوستی امین و رفیقی شفیق بوده است و نه تلاشی برای حفظ دموکراسی.


به گزارش خبرگزاری اینترفکس ، این بار مدودف در جمع هواداران خود بلندگو را در دست گرفت و تاکید کرد که پیروزی حزب «روسیه واحد» در انتخابات پارلمانی و پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری مسلما تضمینی برای توسعه روسیه خواهد بود.
مدودف در جمع طرفداران خود در میان اعضای حزب «روسیه واحد»، شامل نمایندگان این حزب، نمایندگان موسسات فرهنگی، ورزشی، موزیک و روسای دانشگاههای وو مدیران مجلات و وب سایت‌های مختلف در مسکو تاکید کرد: مسلما در هر صورت نقش اصلی برعهده نیروهای سیاسی است که سمتهای اصلی را بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات در کشور برعهده خواهند گرفت. البته پیروزی حزب «روسیه واحد» تضمینی برای ادامه روند توسعه روسیه است.
رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که تصمیم در خصوص نامزدی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری، به منزله بازگشت روسیه به گذشته نیست، بلکه راهی موثر برای حل و فصل وظایفی است که در پیش روی ما قرار دارد: محبوبیت من و میزان اعتماد مردمی نسبت به ولادیمیر پوتین بالا است، ولی او در میان مردم روسیه محبوبیت بیشتری دارد و این واقعیتی است که باید در نظر گرفته شود.


رئیس‌جمهوری روسیه گفت: من نمی‌دانم چرا بسیاری معتقدند که هر فردی که رئیس‌جمهوری شود، باید به ناگهان همه افرادی را که به حرفه سیاسی و زندگی وی کمک کرده اند را زیرپا خرد کند. ممکن است کمتر کسی این مسئله را باور کند، ولی من و پوتین اصلا رقیب یکدیگر نیستیم، بلکه ما رفقایی بسیار نزدیک هستیم که حدود 20 سال است دوستی خود را حفظ کرده‌ایم و اگر پوتین نبود، من اصلا به عرصه سیاست در مسکو راهی نداشتم


نظر شما :