تجهیز هسته ای عربستان توسط آمریکا

۲۴ مهر ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۷۰۵۸ سرخط اخبار
فارس: رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی اعلام کرد که کشورش در اندیشه تاسیس 16 نیروگاه اتمی برای تولید برق با سرمایه‌ای بالغ بر 100 میلیارد دلار است.

به گزارش فارس، شاهزاده ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا و رئیس سابق دستگاه اطلاعات این کشور از تاسیس ۱۶ نیروگاه اتمی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، الفیصل که در همایش منطقه‌ای در جزیره جیجو در جنوب کره جنوبی سخن می‌گفت، اعلام کرد که کشورش سرگرم برنامه‌ریزی برای تاسیس ۱۶ نیروگاه تولید برق اتمی با سرمایه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار با هدف تامین نیاز روزافزون به برق و حفظ میزان صادرات نفت خام است.

ترکی الفیصل با بیان اینکه کره جنوبی و عربستان برای تشکیل همکاری مستحکم در «مسیر صحیح» گام برمی‌دارند تاکید کرد که دو کشور مذاکرات خود را جهت فراهم کردن راه برای سئول با هدف ساخت نیروگاه در ریاض، ادامه می‌دهند.

این شاهزاده سعودی گفت: سئول و ریاض به سوری همکاری راهبردی در مسیر درست گام برمی‌دارند. وی از کره جنوبی خواست تا همکاری دوجانبه خود را با عربستان تقویت کند.

کره جنوبی پیش از این نیز توافقنامه‌ای به ارزش 20 میلیارد دلار برای ساخت چهار نیروگاه اتمی در امارات عربی متحده در سال 2009 امضا کرده است و اکنون از ابتدای سال جاری میلادی سرگرم مذاکره با عربستان است.



نظر شما :