دوستان «ارباب سیار» درباره او چه می گویند؟

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۲۱:۳۳ کد : ۱۷۰۵۰ سرخط اخبار
خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از زندگی "منصور ارباب سیار" شهروند آمریکایی ایرانی تبار که اخیرا به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا تحت بازداشت قرار گرفته ، از شوکه شدن دوستان نزدیک او پس از شنیدن خبر دستگیری او خبر داده است.

به گزارش عصر ایران در این گزارش آمده :‌" دوستان و آشنایان مرد ایرانی تباری که به اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا بازداشت شده وی را یک الکلی قهار و یک بیزنس من بی نظم می دانند که اصلا وصله ترور به او نمی چسبد . دوستان ارباب سیار می گویند از شنیدن خبر دستگیری و اتهام او شوکه شده اند."

بر اساس این گزارش بیشتر دوستان ، همسایگان و آشنایان این مرد ایرانی تبار 56 ساله که 30 سال گذشته در آمریکا و در ایالت تگزاس ( شهر کورپس کریستی و شهر راندراک)  زندگی می کرده است وی را فردی فراموشکار ، اجتماعی ، پر حرف و الکلی می دانسته اند .

 شغل اصلی ارباب سیار خرید و فروش خودروهای دست دوم بوده و وی صاحب چندین خانه و مغازه بوده است که در سال های گذشته ( احتمالا به دلیل بدهی) این املاک در معرض فروش قرار گرفته اند .

رویترز می افزاید که ارباب سیار از نظر دوستانش انسانی مسئولیت نشناس ، حواس پرت ، پر حرف و در عیل حال " دهان لق "  بوده است .

" تام حسینی " هم خانه سابق منصور که او را بیش از 30 سال است می شناسد ، درباره او می گوید :‌" به او هر چیزی می آید به جز رهبری یک طرح توطئه ترور! ایران 75 میلیون جمعیت  دارد آیا آنها ( حکومت ایران) آدمی بهتر از منصور را برای اجرای این عملیات پیدا نکرده اند ؟!"

دیوید تامشا همکار او در بازار خودروهای دست دوم که بیش از 10 سال است منصور را می شناسد ، درباره او می گوید :‌" منصور در زمینه خرید خودروهای دست دوم و فروش دوباره آنها با سود بالا ، هوش خارق العاده ای داشت .، اما کمتر به جزییات توجه داشت مثلا اسناد و مدارک خودروها را گم می کرد یا درباره سال ساخت خودرو به مشتریان اطلاعات اشتباه می داد."

وی می افزاید :‌" وقتی ارباب سیار از کار بیکار شد من تلاش کردم با او ارتباطم را حفظ کنم اما او در آپارتمانش مخفی شده بود و وقتی زنگ خانه اش را می زدم علی رغم اینکه می دانستم داخل خانه است ، در را باز نمی کرد و خودش را مخفی می کرد ."

ارباب سیاروی می افزاید : " او دوست داشتنی است اما آدم محاسبه گری نیست . "

"دان کیچ " از همکاران ارباب سیار در بازار خودروهای دست دوم که 25 سال است وی را می شناسد ، منصور را فردی نا منظم می داند و می افزاید :‌" یک بار او از من یک ماشین دست دوم خرید و یک هفته طول کشید تا پولش را به من بپردازد اما علی رغم این خودرویی که خریده بود یک سال در انبار من بود."

"کیچ " ارباب سیار را آدمی خوش صحبت و دوست داشتنی می داند و می افزاید او رازدار نبود و خیلی بیشتر از حد معمول حرف می زد."

 ارباب سیار  در سال 1981 و در 26 سالگی با خانمی 19 ساله به نام  " مالدونادو اسپرا "  ازدواج کرده و 6 سال بعد در سال 1987 از وی  جدا می شود.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت اداره خدمات بهداشت تگزاس آقای منصور ارباب سیار در ششم دسامبر سال 1991 در سن 36 سالگی با یک زن 34 ساله به نام "گوئررو مارتا " ازدواج کرده است. این زوج در سال 1997 طلاق گرفته و دوباره در سال 1999 با هم ازدواج میکنند.  

منصور ارباب سیار شهروند آمریکایی ایرانی تبار که بنا به ادعای آمریکا در تاریخ 29 سپتامبر سال جاری در هنگام خروج از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به اتهام تلاش برای ترور سفیرعربستان در آمریکا  دستگیر شده است .

مقامات  آمریکایی مدعی هستند که ارباب سیار با همکاری سپاه قدس ایران تلاش داشته با ایجاد ارتباط با یک کارتل مواد مخدر در مکزیک سفیر عربستان را در واشنگتن به قتل رسانده و سفارت خانه های عربستان و اسراییل را در واشنگتن منفجر کند.

ایران این اتهامات را رد کرده و آن را سناریویی سیاسی برای ایجاد فشار بیشتر به خود دانسته است .


نظر شما :