چه کسی سناریو آمریکا را باور می کند؟

۲۲ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۱ کد : ۱۷۰۲۱ سرخط اخبار
ماجرای خودساخته امریکایی ها در خصوص تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در خاک ایالات متحده بازتاب های فراوانی را در رسانه های غربی و عربی به دنبال داشته است. برخی همسو با سناریو از پیش ساخته شده واشنگتن انگشت اتهام به سمت ایران دراز کرده اند و برخی هم مانند سایت الجزیره انگلیسی ان را دست مایه داستانی هالیوودی خوانده اند که مخالفان جمهوری اسلامی ایران هم آن را باور نخواهند کرد.
سایت الجزیره در این خصوص می نویسد: درست در روزهایی که ماجرای وال استریت و شورش های مدنی در امریکا در اعتراض به سیستم سرمایه داری در صدر اخبار بین المللی قرار گرفته بود ، آمریکایی ها با کنار هم چیدن تکه های پازلی نه چندان حرفه ای سعی در منحرف کردن افکار عمومی و جلب توجه به ماجرای خودساخته ترور سفیر عربستان در ایران دارند.


نویسنده این مطلب در ادامه می نویسد: این سناریو بیشتر به خمیرمایه داستان های جنایی می ماند. قربانی این فیلم هم عادل الجبیر سفیر عربستان در امریکا است.
رابرت مولر از مقام های رده بالای اف بی آی نیز در سخنانی تاکید می کند که داستان سرایی امریکایی ها در خصوص طرح ترور سفیر سعودی بیشتر به دستنوشته ای برای هالیوود می ماند. البته این دست نوشته هم در اوج بی سلیقگی و تعجیل نوشته شده است. مردان خوب در این فیلمنامه هالییودی کارمندان اف بی آی و ستاد مبارزه با موا مخدر هستند. به گفته دادستان کل آمریکا این مردان خوب اقدام به شناسایی عملیات مرگباری کردند که در جریان آن قرار بود سفیر یک کشور ثانی توسط ایران در خاک امریکا ترور شود! البته داستان سرایی آقای دادستان به این جا ختم نشد و قرار بود سفارت عربستان در آمریکا هم هدف حمله قرار گیرد. ناگفته نماند که ایرانی ها که مردان بد این فیلمنامه هستند پس از سفارت امریکا به سراغ سفارت رژیم صهیونیستی در خاک امریکا هم می رفتند.


الجزیره در نهایت هدف از نگارش این فیلمنامه را اینگونه تبیین می کند: بی شک امریکایی ها در برابر سناریو خود چیده مجهز هم خواهند شد. پنتاگون دستور نظارت بیشتر و بیشتر بر سپاه قدس را دریافت می کند و کوچکترین حرکت ایران در عراق ، افغانستان و خلیج فارس هم مورد تعبیر و تفسیرهای فراوان قرار می گیرد. ایران متحمل تحریم های بیشتر و نفس گیرتر خواهد شد
 

نظر شما :