واکنش اتحادیه اروپا به ادعای کذب آمریکا علیه ایران

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۲۲:۴۷ کد : ۱۶۹۹۹ سرخط اخبار
اتحادیه ‌اروپا درباره ادعای جدید و بی‌اساس آمریکا علیه ایران ابراز "نگرانی جدی" کرد و هشدار داد که این موضوع می‌تواند تاثیراتی جدی را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: ماجا کوسیجانسیک ـ سخنگوی کاترین اشتون (رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا) ـ گفت: اگر این موضوع تایید شود، نقض جدی حقوق بین‌الملل با تاثیرات بین‌المللی جدی را در بر خواهد داشت.

هم‌چنین بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دیوید کامرون ـ نخست‌وزیر انگلیس ـ در این رابطه گفت: ما با آمریکا درباره اقدام بیش‌تر در حال مشورت کردن هستیم.

سخنگوی کامرون افزود که انگلیس از هر گونه اقداماتی که به مسوول دانستن ایران برای اقداماتش کمک کند، حمایت خواهیم کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، هم‌چنین یک دیپلمات غربی در ادامه جوسازی‌های رسانه‌یی آمریکا، روز چهارشنبه گفت آمریکا که ایران را به دست داشتن در توطئه‌ای برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن متهم کرده است در حال مذاکره با عربستان و دیگر متحدانش درباره احتمال مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ملک ترکی الفیصل ـ رییس پیشین اطلاعات جاسوسی عربستان ـ نیز روز چهارشنبه در اظهاراتی کذب ادعا کرد که شواهدی قاطع از قرار داشتن ایران در پشت توطئه ترور سفیر عربستان وجود دارد.

وی افزود: یک نفر در ایران مجبور خواهد شد بهای آن را بپردازد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی با تبلیغاتی دروغین و با قصد سرپوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور در تلاش برای افزایش فشارها علیه ایران ادعای بی‌اساس تازه‌ای را مطرح کردند که بلافاصله توسط ایران تکذیب شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز ، آمریکا، ایران را به حمایت از توطئه‌ای برای کشتن سفیر عربستان در واشنگتن متهم کرد. مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که توطئه‌ دو مرد مرتبط با نهاد‌های امنیتی ایران برای ترور عادل الجبیر ـ سفیر عربستان در آمریکا ـ را خنثی کرده‌اند. یک نفر در این رابطه ماه گذشته دستگیر شده است در حالی که گمان می‌رود نفر دوم در ایران باشد. ایران این اتهامات را تکذیب کرده است.






نظر شما :