واکنش صالحی به ادعای امریکایی‌ها

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۶۹۹۰ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سناریوی جدید آمریکایی‌ها بسیار ناشیانه بود و همه با این شیطنت ها آشنایی دارند و آمریکا مجبور به عذرخواهی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، علی اکبر صالحی امروز پس از پایان جلسه هیئت دولت درباره ادعای تازه آمریکا افزود: آمریکایی ها در صورت استفاده از سیاست مقابله علیه ایران، چنان سیلی محکمی خواهند خورد که عواقب آن برای آنها بشدت وخیم خواهد بود.

 صالحی که امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: ما با عربستان سعودی روابط دو جانبه خوبی داریم و اگر اختلاف نظرهایی هم بین ما هست مربوط به مسایل بین المللی است و نه مسایل دو جانبه.

وزیر امور خارجه با اشاره به مشکلات فراوانی که امروز دولت آمریکا در داخل این کشور با آن مواجه است، گفت: آمریکایی ها با طرح این گونه سناریوها قصد فرافکنی دارند چرا که کشورشان مشکلات داخلی زیادی دارد و این روزها شاهد موج تظاهرات مردمی علیه سیاست های دولت آمریکا و افزایش فقر و سیر نزولی منحنی اقتصاد در آمریکا هستیم.

صالحی، جمهوری اسلامی ایران را رکن اصلی صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس خواند و افزود: ایران همواره در برابر حوادث و تحولات بین المللی رفتار و واکنش اخلاقی کاملا منطقی از خود نشان داده است.

وزیر امور خارجه اقدامات دستگاه دیپلماسی در واکنش به سناریوی جدید آمریکا را خوب و به موقع ارزیابی کرد و گفت: در این رابطه، سخنگوی وزارت خارجه به موقع واکنش نشان داد و نماینده ایران در سازمان ملل هم بیانیه مناسبی در واکنش به این سناریوی آمریکایی صادر کرد و مصاحبه به موقعی با شبکه سی ان ان انجام داد.

صالحی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران قدرت را برای تسلط بر منطقه نمی خواهد، گفت: ما همواره اعلام کرده ایم که کشورهای منطقه با همکاری، همدلی و همفکری یکدیگر می توانند صلح و ثبات را در منطقه به بهترین شکل ممکن حفظ کنند و نیازی به بیگانگان نیست.

وزیر امور خارجه با بیان این که ملت ایران کاملا آگاه و هوشیار هستند افزود: ما در چارچوب حکمت و مصلحت حرکت می کنیم و از مقابله هرگز استقبال نمی کنیم اما اگر بخواهند علیه ما از سیاست مقابله استفاده کنند، ما هم قدرت مقابله داریم.

نظر شما :