آقای نماینده مجلس، الان چه وقت چیپ زدن بود؟

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۲۳:۴۰ کد : ۱۶۹۶۸ اخبار اصلی
یک عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی تند و عجیب اعلام کرده است: ایران در دل تل آویو هم مهره‌های نفوذی دارد.
آقای نماینده مجلس، الان چه وقت چیپ زدن بود؟
دیپلماسی ایرانی: در یکی از حساس ترین مسابقات فوتبال بین تیم‌های ایران و چین که کار به ضربه‌های پنالتی کشیده بود، پنالتی آخر به یحیی گل محمدی فوتبالیست محجوب و بااخلاق کشورمان رسید. او در حالی که می دانست گل نشدن آن توپ به حذف ایران از رقابت‌ها می انجامد، با اعتماد به نفسی کاذب پشت توپ ایستاد و خواست مثل حرفه ای‌ها ضربه نمایشی چیپ بزند و توپ را نه به شکل عادی که به طرز هنرمندانه ای وارد دروازه حریف کند. ضربه چیپ او که قرار بود مایه تحقیر حریف و غرور ایران شود، به راحتی در دستان دروازه بان قرار گرفت و این تیم ملی ما بود که سرافکندانه از مسابقات حذف شد. گزارشگر آن مسابقه عادل فردوسی پور که مثل همه تماشاگران ایرانی حسابی از دست گل محمدی عصبانی شده بود، ناراحتی اش را از این صحنه پنهان نکرد و گفت: یکی نیست بگوید الان چه وقت چیپ زدن بود، آقای گل محمدی.

سخنان یک نماینده مجلس شورای اسلامی که امروز در سایت خانه ملت و سپس سایر رسانه‌های اصولگرای کشور درج شده، در نوع خود بسیار قابل تامل است. محمد کریم عابدی که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و قاعدتا با فضای بین المللی و جوسازی‌های غرب علیه ایران آشناست، در اظهارنظر عجیبی ضمن مجهز و هوشمند خواندن سیستم اطلاعات کشور گفته است: امروز ایران در دل تل آویو هم مهره‌های نفوذی دارد که به موقع رسالت خود را به انجام خواهند رساند.

او صحبتی از رسالت این مهره‌های نفوذی به میان نیاورده و این مسئله ممکن است با سوءبرداشت‌ها و تعبیر و تفسیرهای غیرواقعی و بدبینانه توام شود و به عنوان ابزاری مخرب و تبلیغاتی علیه نظام مورد سوءاستفاده قرار گیرد. این در حالی است که چند صباحی بود فتیله اظهاراتی از این دست از سوی محمود احمدی نژاد و سایر مقام‌های دیپلماتیک کشور پایین کشیده شده بود تا دستاویز مطلوب در اختیار کسانی قرار نگیرد که می خواهند پروژه ایران هراسی خود را پیش ببرند و از این طریق ضمن ارائه سیمایی دهشتناک و خوف انگیز از جمهوری اسلامی، رفتارهای دشمنانه و تقابلی خود را علیه ایران توجیه کنند.

طی سال‌های گذشته ایران هزینه‌های گزافی را بابت ندانم کاری‌ها و ناسنجیده گویی‌های برخی مقام‌های دیروز و امروز کشور پرداخته است. از اعلام نظر در مورد صهیونیست‌ها گرفته تا تاریخچه روابط ایران و بحرین. بعد از اینکه سخنان تند و دشمن ساز پاره ای مسئولان کشور با واکنش‌های غرب روبرو شد و دست آنها را برای به تصویب رساندن قطعنامه‌های ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل و اعمال محدودیت و تحریم‌های گوناگون علیه ایران باز گذاشت، به نظر می رسید مسئولان کشور درک درستی از قضایا پیدا کرده و دیگر این چنین آب به آسیاب بدخواهان نظام نمی ریزند.

همین دیروز بود که به قول خبرگزاری جمهوری اسلامی، سناریویی تازه علیه ایران در امریکا کلید خورد تا بر فشارهای سیاسی و منطقه ای خود بیفزایند و مناسبات تهران را با همسایه‌ها به تنش و بدبینی بکشانند و خطرناک ترین وجهه ممکن را از ایران در برابر انظار جهانیان ارائه کنند. آنها موضوع طراحی ترور و انفجار توسط سپاه قدس در خاک امریکا را پیش کشیده اند و قصد دارند بار دیگر توجهات را معطوف ایران کنند.

حال در چنین شرایطی که اسرائیل و امریکا و متحدانشان به دنبال بهانه‌های ریز و درشت می گردند، سخنانی از جنس آنچه این نماینده مجلس بر زبان آورده است، می تواند ابزاری در اختیار جوسازان و فرصت طلبان قرار دهد و نظام جمهوری اسلامی را نظامی اهل خشونت و توطئه چینی در کشورهای مخالف معرفی کند. محمدکریم عابدی ‌که خواسته است از هوشیاری و تیزبینی وزارت اطلاعات در تمام حوزه‌ها و به خصوص علیه اپوزیسیون و رژیم صهیونیستی تمجید کند، گفته است: اقدام وزارت اطلاعات در نفوذ به مجموعه اپوزیسیون خارج از کشور بخشی دیگر از توانمندی‌های وزارت اطلاعات ایران و سربازان گمنام امام زمان است.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به اینکه سیستم اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، همواره اقدامات موثری در حفظ و صیانت از نظام داشته، افزوده است: سیستم اطلاعات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون با در اختیار داشتن نیروهای اطلاعاتی قوی و بکارگیری ترفندهای مختلف در جای جای دنیا توانسته منافع کشور را حفظ کند.

 

نظر شما :